کد خبر : 2078
تاریخ انتشار : جمعه 26 اردیبهشت 1399 - 1:45

پشت پرده تخریب بزرگترین قطعه سازی کشور چیست؟

پشت پرده تخریب بزرگترین قطعه سازی کشور چیست؟
Print Friendly, PDF & Email

اگر این مجموعه تولیدی آنقدری که جناب علیلو نماینده سابق مجلس می گوید دارای ابهام در عملکردست چگونه با گذشت این همه سال دستگاههای نظارتی به این ماجرا ورود نکردند؟ آیا این موضوع کم توان جلوه دادن توان نهادهای نظارتی در رصد امنیتی نیست؟

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر به نقل از  نبض بازار ، تخریب صنعت کشور در سال جهش تولید نه تنها که تمامی ندارد بلکه شاهد موج افزایشی آن در بخشهایی هستیم که می تواند برای اقتصاد تبعات بسیار زیادی داشته باشد. از تصمیمات عجیب و غریب در صنعت فولاد کشور که آلترناتیو مطمئنی در چالش قیمت و فروش نفت است تا بازار خودرو و معادن همگی در شرایطی اتفاق می افتد که امسال قرار بود کاستی های سال قبل جبران شود و تلاش مضاعفی در جهت رسیدن به سطح قابل قبول و اتکائی از تولید صورت گیرد. این مسئله بدون شک هرگز اتفاق نمی افتد مگر اینکه بدون حب و بغض و رفتارهای جناحی به این نتیجه برسیم که نیاز فعلی کشور حرکت در مسیر همگرایی است. اما رصد برخی از اتفاقات نشان می دهد که علیرغم تأکیدات رهبر انقلاب درک درستی از این مسئله وجود ندارد. بازخوانی فرمایشات رهبر انقلاب در شروع سال می تواند عده ای را از مسیر رفته برگرداند اما ظاهراً گوش عده ای بدهکار این حرفها نیست. از ۲ سال پیش که خط تخریبی بزرگترین قطعه سازی کشور شروع شد باید دستگاههای نظارتی به پشت پرده این مسئله ورود می کردند زیرا کانالهای این جریان هر روز فربه تر شدند و در نتیجه اتفاقاتی را برای صنعت رقم زدند که تنها آب در آسیاب دشمن ریختن بود. کمیته تحقیق و تفحص مجلس می تواند در این باره رفرنس خوبی برای کاسبان تحریم باشد.

بزرگترین قطعه ساز کشور با ایجاد ۱۲.۰۰۰ شغل بصورت مستقیم جدا از اینکه در بحث اشتغال بسیار پر رنگ ظاهر شد با پیوستن به نهضت بومی سازی در مصارف ارزی صرفه جویی های زیادی را انجام داد که همه نشان از خدمت به مردم کشور و نظام اقتصادی آن دارد. چند شب پیش وقتی در برنامه چوب خط شبکه افق شاهد مناظره علیلو و یکی از کارشناسان خودرویی بودیم پشت صحنه ای از آن منتشر شد که در آن آقای علیلو اصرار به انداختن تمامی تقصیرات صنعت خودرو به گردن بزرگترین قطعه ساز کشور داشت. اما سؤالی که باید مطرح شود اینست که اگر این مجموعه تولیدی آنقدری که جناب علیلو نماینده سابق مجلس می گوید دارای ابهام در عملکردست چگونه با گذشت این همه سال دستگاههای نظارتی به این ماجرا ورود نکردند؟ آیا این موضوع کم توان جلوه دادن توان نهادهای نظارتی در رصد امنیتی نیست؟ به فرض ورود این مجموعه تولیدی به هیئت مدیره ایران خودرو که البته راجع به آن بحث وجود دارد آیا خروجی این کارخانه تغییر مثبت نداشت؟ در زمانی که قرارداد ایران خودرو با طرف فرانسوی به علت تحریمها لغو شد کدام کارخانه قطعه سازی به داد صنعت خودرو کشور رسید؟ کاری که در این مجموعه در حال حاضر صورت می گیرد تولید و کمک به اقتصاد کشور است اما پشت پرده حرفهای آقای علیلو و سایرین چیست که بدون داشتن مستندات لازم همراه سنگر تولید کشور را نشانه می گیرند؟

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.