کد خبر : 1233
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 فروردین 1399 - 22:00

از سال ۶۷ تاکنون کرونا دارم! / این روزها شبیه زمان بمباران شیمیایی است

از سال ۶۷ تاکنون کرونا دارم! / این روزها شبیه زمان بمباران شیمیایی است
Print Friendly, PDF & Email

/گیلان یک جانباز شیمیایی، با بیان اینکه هر روز برای جانبازان شیمیایی روزهای کرونایی است، خاطرنشان کرد: من از سال ۶۷ کرونا دارم و تاکنون ۵۰۰ ساعت در اتاق عمل بوده ام و ریه سمت چپم مسدود است.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر منصور افضلی  با بیان اینکه جانباز ۷۰ درصد شیمیایی در منطقه ماووت عراق است، اظهار کرد: متولد سال ۱۳۴۱ در رودبار هستم و همزمان با دوران خدمت سربازی به جبهه رفتم و از سال ۶۰ در منطقه حضور داشتم و سال ۶۷ با گاز خردل شیمیایی شدم.

وی که هم اکنون ساکن شهر منجیل است، پرونده جانبازی خود را ۸۶ درصد دانست و افزود: در عرض ۲۴ ساعت دو بار مورد بمباران شیمیایی صدام قرار گرفتم؛ اولین بار در ماووت و دومین بار در بیمارستان صحرایی الزهرا که بین بانه و سردشت قرار داشت.

این جانباز شیمیایی، روزهای کرونایی را بسیار شبیه زمان بمباران شیمیایی دانست و تصریح کرد: همانگونه که در دوران دفاع مقدس با کمک مردم بر دشمنان پیروز شدیم، امروز نیز برای مدیریت این بحران باید از کمک مردم بهره بگیریم و این کمک در قالب ماندن در خانه و رعایت بهداشت است.

افضلی با بیان اینکه هر روز برای جانبازان شیمیایی روزهای کرونایی است، خاطرنشان کرد: من از سال ۶۷ کرونا دارم و تاکنون ۵۰۰ ساعت در اتاق عمل بوده ام و ریه سمت چپم مسدود است و ریه سمت راستم دیگر توان ندارد. حتی سال ۹۶ برای درمان به آلمان رفتم، اما پزشکان آنجا نیز مرا جواب کردند.

وی مشکلات پوستی، گوارشی، پوکی استخوان و اعصاب را از دیگر آثار شیمیایی شدن خودش دانست و اضافه کرد: همه جانبازان شیمیایی با این مشکلات مواجه هستند و شرایط مردم در این روزها را درک می کنند.

این جانباز ۷۰ درصد شیمیایی، با بیان اینکه افزایش سن موجب شده ضایعات شیمیایی بیشتر خودش را نشان دهد، گفت: قدرت جسمی و توان ایمنی بدن جانبازان شیمیایی پایین است و شب را به سختی به صبح می رسانیم. در واقع خوابیدن در شب یک مصیبت است.

افضلی از مردم خواست در روزهایی که با بحران کرونا مواجه هستیم بیشتر به هم رحم کنند و یادآور شد: نسل دفاع مقدس نسل بی نظیری بود و مردم اخلاص داشتند. امروز نیز اگر می خواهیم بر دشمنان خود فائق آییم باید از دفاع مقدس و یادگاران آن الگوبرداری کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.