کد خبر : 1434
تاریخ انتشار : شنبه 16 فروردین 1399 - 20:13

وضعیت قرمز کرونا در ۵ استان/حذف عجولانه قرنطینه خطرناک است

وضعیت قرمز کرونا در ۵ استان/حذف عجولانه قرنطینه خطرناک است
Print Friendly, PDF & Email

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: نمی‌توان عنوان داشت که جوانان نسبت به میانسالان کمتر به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند بلکه به صورت یکسان است.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر  کیانوش جهانپور، بعد از ظهر شنبه در نشست خبری ویدئو کنفرانس، اظهار کرد: راه اصلی همیشه در کاهش هزینه‌های درمانی این است که اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم، همزمان با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی کمک بسیاری به کاهش بار مراجعان به بیمارستان‌ها داشتیم و حتی امروز تخت خالی در برخی از بیمارستان‌ها در شهرستانی‌هایی که معین کرونا بودند، داریم.

وی افزود: امیدوارم در ایران به مرحله‌ای که بخواهیم سناریوهای بدبینانه را اجرا کنیم نرسیم و با همین روال بتوانیم به این ویروس حاکم شویم تا از زیان‌های اقتصادی که به دنبال اجرای طرح فاصله گذاری پیش آمده، جلوگیری شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هرچه گروه‌های سنی پایین‌تر بیاید میزان ابتلاء و بحران بیماری کم‌تر می‌شود، البته در این گروه‌های سنی پیش آگهی بدتری است و نمی‌توان گفت جوانان نسبت به میانسالان کمتر به این بیماری مبتلا می‌شوند و همه به صورت یکسان است، مرگ و میر بیشتر در سنین بالای ۶۰ سال مشاهده می‌شود ولی ابتلاء یکسان است و پیش آهنگی در گروه‌های سنی بالا بدتر است.

جهانپور ادامه داد: اغلب قرص‌های رانیتیدین که در ایران وجود دارد از بابت ناخالصی مشکلی ندارد و مردم نگرانی در مورد سرطان زا بودن این قرص‌ها نداشته باشند.

وی اضافه کرد: با جمع آوری معتادین متجاهر عملاً ایجاد آسیب برای این جمعیت آسیب پذیر می‌کنیم و افزایش ریسک بیماری را بالا می بریم، سازمان بهزیستی هم در راستای طرح فاصله گذاری فیزیکی اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی معتادین جمع آوری نشوند و این موضوع منطقی هم به نظر می‌رسد.

سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد: یک سری آزمایشگاه‌های خصوصی همکار داریم که با همکاری انستیتو پاستور کیت را دریافت می‌کنند و تست را رایگان انجام می‌دهند البته بیمار به این آزمایشگاه‌ها مستقیماً مراجع نمی‌کند بلکه از طرف مراکز درمانی نمونه‌ها به این آزمایشگاه‌ها ارسال می‌شود. هیچ تعرفه‌ای برای انجام تست کرونا نداریم و البته هیچ نیازی نیست که مردم عادی و بدون علامت به آزمایشگاه‌ها مراجعه کنند.

جهان پور گفت: اگر روزهای خوبی از نظر شیوع و ابتلاء به کرونا را پشت سر گذاشتیم به دلیل اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی است و الان شرایط به تسلط بر این بیماری نرسیده است که بخواهیم از فاصله گذاری اجتماعی خارج شویم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم معتادان را جمع آوری کنیم شیوع بیماری بیشتر می‌شود و هنگامی که جمع آوری نمی‌شوند شیوع کاهش پیدا می‌کند و برای این موضوع جمع آوری معتادین متجاهر را نداریم.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: داروی آویگان داروی جدیدی نیست و سه هفته قبل کمیته اخلاق استفاده از آن را تصویب کرده و مطالعه بالینی آن هم در چند بیمارستان شروع شده است البته این دارو برای آنفلوانزا در چین و ژاپن تأیید شده ولی چیزی هنوز از اثربخشی قطعی دارو برای درمان کرونا اعلام نشده فقط گزارش‌های اولیه مبنی بر این بوده تأثیر نسبی بر کرونا داشته است.

جهانپور افزود: هزار مورد از این دارو که حدوداً برای ۵۰ مریض کفایت می‌کند از چین وارد شده و مطالعه بالینی شروع شده است و باید منتظر نتیجه آن باشیم.

وی گفت: وضعیت بیماری کرونا در استان‌های آذربایجان شرقی، فارس، مازندران، اصفهان و خراسان رضوی که استان‌های مسافرت پذیر هم هستند قرمز است.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: ما در ایران قرنطینه کامل نداشتیم و قرنطینه سطح سه برگزار شده و نظر ما این است که تعجیل در برداشتن قرنطینه می‌تواند خطرناک باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.