کد خبر : 1720
تاریخ انتشار : جمعه 22 فروردین 1399 - 16:25

ایران خودرو در سال جهش تولید چه محصولاتی را عرضه می کند؟

ایران خودرو در سال جهش تولید چه محصولاتی را عرضه می کند؟
Print Friendly, PDF & Email

صنعت خودروسازی ایران همچنان بالاترین ارزش افزوده بین صنایع را ارد و بالندگی این بخش سبب حرکت تقریبا ۲۰۰۰ مجموعه وابسته به آن خواهد شد که جدا از بخش تولید جوزه اشتغال نیز با پویایی روبرو می شود.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر به نقل از نبض بازار ، صنعت خودروسازی ایران همچنان بالاترین ارزش افزوده بین صنایع را ارد و بالندگی این بخش سبب حرکت تقریبا ۲۰۰۰ مجموعه وابسته به آن خواهد شد که جدا از بخش تولید جوزه اشتغال نیز با پویایی روبرو می شود. تحریمهای ظالمانه ایالات متحده هرچند که حضور شرکای خارجی را منتفی کرد اما با اتفاقاتی که در ادامه برای خودروسازی کشور افتاد مشخص شد که “عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد”. با رفتن فرانسوی ها از صنعت خودروی کشور که تحریمها را بهانه این بدعهدی کردند و ضرری که در این باره به بخش تولید کشور تحمیل شد شاید تصور اینکه بتوان خیلی زود جلوی این زیان را گرفت سخت بود. مطالعه روی طرحهایی که قرار بود با حضور شریک خارجی انجام شود و منتفی شدن آن زمان زیادی را از مهندسین تولید خودروی کشور گرفت و باعث شد انرژی زیادی هدر برود اما در این میان برخی از جریانات که از آنها به عنوان رفتار اصلاحگرانه یاد خواهیم کرد سبب شد تا نفس تازه ای در کالبد لوکوموتیو اقتصاد کشور دمیده شود. این تحولات که با تغییر کادر مدیریت و برخی از کرسی های حساس خودروسازی آغاز شد چهره تازه و با انگیزه ای را از این صنعت رونمایی کرد. با اضافه فرشاد مقیمی به ایران خودرو این تحولات نتایج خود را خیلی زودتر از آنچه که باید نشان داد. در چندماه پایانی سال ۹۸ ایران خودرو با رکورد تازه ای در تولید به استقبال سال جهش تولید رفت سالی که قرار است فرشاد مقیمی و یارانش محصولات جدیدی را به بازار عرضه کنند.

رونمایی ار تولید اولیه محصول کی ۱۳۲ و ارائه طرح محصول کی ۱۲۵ از اولین برنامه های این گروه خودرویی بود. دنا پلاس توربو با گیربوکس اتوماتیک از دیگر دستاوردهای بزرگترین خودروسازی کشور بود. رانا و سورن سال که بصورت گازسوز عرضه خواهد شد نیز تحسین وزیر نفت را برانگیخت که در سال جهش تولید به صورت انبوه عرضه می شود.در کنار این محصولات آنطور که از ایران خودرو خبر می رسد کار طراحیچند محصول دیگر در دست اتمام است که می تواند تحولات جدیدی را در بازارهای داخلی و خارجی باعث شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.