کد خبر : 1726
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردین 1399 - 16:33

منتقدین در مواجهه با تدبیر سایپا

منتقدین در مواجهه با تدبیر سایپا
Print Friendly, PDF & Email

اولین خودروساز کشور یعنی سایپا طی یک دهه گذشته با وجود چالش های فراوان نمودار حرکتی قابل قبول داشت. مهمترین ویژگی سایپا در تمام این سالها تاب آوری در برابر منتقدین و پرهیز از انجام رفتارهای قهری با رسانه ها بود.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر به نقل از  نبض بازار ، آمارها نشان می‌دهد که صنعت خودروسازی سهم ۲۱ درصدی در ایجاد ارزش افزوده و همچنین سهم ۴ درصدی در تولید ناخالص داخلی طی سال‌های اخیر داشته است و به نوعی یک موتور محرک برای صنعت کشور محسوب می‌شود.از سال ۹۳ با برداشته شدن تحریمها در کشور شاهد رشد فزاینده ای در این صنعت بودیم بطوریکه با افزایش تیراژ گردش نقدی این بخش دستخوش تغییرات زیادی شد. اتفاقهای بعد از این سال که البته باید در لایه های مدیریتی مورد بررسی قرار گیرد هرچند که سهم این صنعت را در بازار کشور به صورت محسوس افزایش نداد اما توجه ها را بیشتر از گذشته به سمت این بخش بزرگ جلب کرد. اولین خودروساز کشور یعنی سایپا طی یک دهه گذشته با وجود چالش های فراوان نمودار حرکتی قابل قبول داشت. مهمترین ویژگی سایپا در تمام این سالها تاب آوری در برابر منتقدین و پرهیز از انجام رفتارهای قهری با رسانه ها بود.

کارشناسان و منتقدین زیادی طی سالهای گذشته با هر ادبیاتی که دلشان خواست به نارنجی پوشان تاختند اما تدبیر مدیران خودروسازی سایپا برای اینگونه مسائل تنها جمع آوری نظرات کارشناسان مختلف بود هرچند که گاهی نوع ادبیات به کار برده شده بسیار تند و با درجه ای از غلظت بیان می شد که گاهی فرقی بین انتقاد و توهین نمی شد گذاشت. رفتار مدیران سایپا در برخورد با رسانه ها طی سالهای گذشته می تواند به عنوان یک رفرنس برای سایر سازمانها بکار گرفته شود. اگر بنا باشد که تعریف درستی از انتقاد بیان کنیم باید به بیان نقاط ضعف و قوت بپردازد و در نهایت قضاوت را برعهده مخاطب بگذارد اما آنچه که از برخی منتقدین در چندسال گذشته در مورد نارنجی پوشان شاهد بودیم با این استاندارد فاصله معنادار داشت. از آن روزها زمان زیادی نگذشته اما تغییرات بسیار گسترده ای را در سایپا شاهد بودیم. تغییراتی که باعث شد محصولات این گروه خودرویی حالا در سال جدید یکی از جذابیتهای بازار خودرو باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.