کد خبر : 1729
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردین 1399 - 16:35

ایران خودرو تولید را جهش می دهد

ایران خودرو تولید را جهش می دهد
Print Friendly, PDF & Email

در بزرگترین خودروسازی کشور یعنی ایران خودرو رکورد تولید شکسته شد و بررسی آمارها حکایت از رشد خوب تولید در این بخش دارد. فرشاد مقیمی که از وزارت صمت به ایران خودرو اضافه شده با توجه به تجربه نظارتی به خوبی معضلهای خودرویی کشور را شناسایی و در این راستا گامهای مهمی برداشت.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر به نقل از  نبض بازار ، در سال رونق تولید بسیاری از واحدهای صنعتی سعی کردند که در مسیر اعتلای صنعت کشور گام بردارند. هرچند که ضعفهایی در این راه وجود داشت اما مهمترین مسئله نوع مدیریت حاکم بر واحدهای صنعتی بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با دوران سازندگی شاهد حضور چهره های خاص در برخی کارخانجات بودیم که علیرغم اینکه موفقیتهایی را به دست آوردند اما بروز نبودن مجموعه داشته های آنان به آهستگی واحدهای متبوعشان وارد چالش ابتکار کرد موضوعی که به علت نبود آن در برخی واحدها مسائلی را به وجود آورد که پیامش فرارسیدن فصل تغییرات بود. با روی کار آمدن ترامپ در ایالات متحده اتفاقات بسیار پیچیده ای در بخش خودرویی رقم خورود. با تحریم بخش فلزات و فولاد عملا تولید بخش بسیار بزرگی از خودرو با مشکل روبرو شد در این میان کنترل دلالان از دیگر چالشهایی بود که باید برایش راه حل پیدا می شد. در این میان برخی کارشناسان پیشنهاد واردات خودرو را روی میز گذاشتند اما به فکر تأمین منابع ارزی آن نبودند. انتقاد ها از صنعت خودرو درست در روزهایی که به حمایت احتیاج داشت از تریبونهای مجلس شنیده می شد اما همچنان سبد خودروسازان از پیشنهاد خوب خالی بود. در نیمه دوم سال ۹۸ با تغییرات فراروانی در سطح مدیریت خودروسازی روبرو شدیم و هم زمان با تحول پالسهای مثبتی در این صنعت مخابره شد. در بزرگترین خودروسازی کشور یعنی ایران خودرو رکورد تولید شکسته شد و بررسی آمارها حکایت از رشد خوب تولید در این بخش دارد. فرشاد مقیمی که از وزارت صمت به ایران خودرو اضافه شده با توجه به تجربه نظارتی به خوبی معضلهای خودرویی کشور را شناسایی و در این راستا گامهای مهمی برداشت.

ایران خودرو براساس داده های آماری طی ۱۲ ماهه ۹۸ موفق شد در مجموع ۳۹۳.۸۱۲ دستگاه از انواع محصولات خود تولید کند که یعنی بطور میانگین در هرماه ۳۲.۸۱۸ دستگاه خودرو تولید کرده است. اما شاید بتوان بهترین عملکرد ایران خودرو را معطوف به ۴ ماه پایانی سال دانست میزانتولید محصولات ایران خودرو در این مدت به ۱۸۰.۹۹۵ دستگاه رسید که البته دوماه پایانی سال کرونا وضعیت نامطلوبی را در تولید به وجود اورد. بهترین عملکرد ایران خودرو در این چهارماه مربوط به دیماه با تولید ۵۱.۹۲۳ دستگاه می شود. این آمار شاید در مقایسه با سالهای قبل کاهش پیدا کرده باشد اما به همان میزان مسائل خودروسازی کشور بیشتر شده و بخش بزرگی از آن در کنترل ایران خودرو نیست. با این حال ثبت نام در طرحهای مختلف فروش و حل بخش بزرگی از مشکلات با قطعه سازان در این شرایط از مهمترین دستاوردهایی بود که تا قبل از این بسیار کمرنگ بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.