کد خبر : 1825
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 اردیبهشت 1399 - 12:34

دستمزد پایین کارگر به ضرر کارفرما منتهی می‌شود

دستمزد پایین کارگر به ضرر کارفرما منتهی می‌شود
Print Friendly, PDF & Email

کارشناس مرکز بررسی‌های راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دستمزد پایین کارگران در سال ۹۹ باعث تشدید رکود اقتصادی در کشور خواهد شد و در نتیجه آن رونق واحدهای تولیدی کاهش می‌یابد.

Print Friendly, PDF & Email

 به گزارش بازتاب خبر میلاد ترابی‌فرد  در لنجان اظهار کرد: دستمزد پایین کارگران در سال ۹۹ باعث تشدید رکود اقتصادی در کشور خواهد شد و در نتیجه آن رونق واحدهای تولیدی کاهش می‌یابد.

کارشناس مرکز بررسی‌های راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که کارگران جزء طبقه متوسط در اقتصاد ایران محسوب می‌شوند، تصریح کرد: اگر کارفرمایان و دولت حاضر به افزایش حداقل دستمزد به میزان تورم می‌شدند یک تقاضای مؤثر در بازار شکل می‌گرفت که به رونق اقتصادی کمک می‌کرد و در نهایت به نفع واحدهای تولیدی بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا افزایش دستمزد منجر به افزایش تورم نخواهد شد، خاطرنشان کرد: سهم سیاست‌های غلط دولت در بودجه‌ریزی و توجه بیش از اندازه به سرمایه در تشدید تورم بسیار بیشتر از تورم ناشی از تقاضای ایجاد شده توسط طبقه متوسط است.

ترابی‌فرد افزود: طبقه متوسط جامعه درآمدهای خودش را برای امرار معاش صرف می‌کند و نمی‌تواند به دنبال سفته‌بازی در بازارهای طلا، دلار و سکه برود پس تقاضای این قشر از مردم جامعه تقاضای مؤثر در بازار محسوب می‌شود.

کارشناس مرکز بررسی‌های راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در سال‌های اخیر محور قرار دادن سرمایه در سیاست‌های اقتصادی باعث شده تا ارزش فعالیت‌های اقتصادی طبقه متوسط هر روز کمتر شود و این نشان‌دهنده سیاست‌های غلط دولتمردان در برابر این طبقه از جامعه است، در حالی که در اقتصادهای پیشرفته دنیا همانند آلمان، هدف مسؤولان تقویت طبقه متوسط جامعه است.

وی با اشاره به ادعای ناتوانی کارفرمایان در پرداخت دستمزدهای تعیین شده، عنوان کرد: هزینه نیروی کار در ایران بسته به اندازه و نوع بنگاه اقتصادی بین ۴ تا ۸۶ درصد متغیر است، پس بنگاه‌هایی که سهم هزینه نیروی کار در آن پایین است با افزایش حقوق کارگران فشار زیادی را متحمل نمی‌شوند و از طرفی می‌توانند با افزایش بهره‌وری این هزینه را جبران کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.