کد خبر : 49
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 دی 1398 - 7:55

بومی‌سازی دستگاه اندازه‌گیری دمای مذاب در مجتمع فولاد سبا

بومی‌سازی دستگاه اندازه‌گیری دمای مذاب در مجتمع فولاد سبا
Print Friendly, PDF & Email

برای اولین بار در کشور دستگاه اندازه‌گیــــــری دمــــــای مــــــذاب در ریختـــــه‌گــــــری به دست توانمنــــــد متخصصان واحد برق و اتوماسیون ریخته‌گری مجتمع فولاد سبا با کمتر از یک بیستم قیمت دستگاه مشابه خارجی، بومی‌سازی شد و با موفقیت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر، به نقل از محمد عسکری کارشناس برق و اتوماسیون ریختهگری مجتمع فولاد سبا و طراح و مجری این پروژه ضمن اعلام این خبر گفت: با تحریم دستگاه اندازهگیری دما (مولتی لب) و کارتهای جانبی آن، اندازهگیری دما در ریختهگری مداوم با مشکلات عدیدهای مواجه شده بود و ازآنجاکه رسیدن به دمای مطلوب در ریختهگری از اهمیت خاصی برخوردار است، بر آن شدیم تا این دستگاه را بومیسازی کنیم.
وی با تأکید بر اینکه اطلاع مستمر از دمای دقیق مذاب تاندیش در ریختهگری تختال نازک از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: بسیاری از تصمیمگیریها ازجمله شروع یا ادامۀ سکوئنس، تنظیم سرعت و برخی دیگر از پارامترهای ریختهگری، متناسب با دمای ذوب انجام میشود.
عسکری با اشاره به اینکه طراحی و برنامهنویسی این دستگاه در واحد اتوماسیون و ابزار دقیق مجتمع فولاد سبا انجام شد، افزود: سیستم بومیسازیشده بدون نیاز به کارتهای ارتباط با شبکۀ اتوماسیون صنعت، امکان اندازهگیری دما را فراهم میکند.
کارشنـــــــاس برق و اتومــــــاسیون ریختـــــــهگری مجتمع فولاد سبا اظهار داشت: با بهرهبرداری موفقیتآمیز از دستگاه بومیسازیشده، خرابی لانسهای دماگیر و مصرف پِرابهای دما به میزان قابلملاحظهای کاهش یافته است که این امر صرفهجویی اقتصادی چشمگیری را در پی دارد.
وی در همین راستا از حمایتهای مدیریت و همکاری همکاران مجتمع فولاد سبا قدردانی کرد.
در همین خصوص سید مهدی هاشمی، سرپرست تعمیرات ریختهگری مجتمع فولاد سبا نیز گفت: ازنظر اقتصادی قیمت تمامشدۀ دستگاه بومیسازیشده کمتر از یکبیستم مشابه خارجی است؛ ضمن اینکه با بهینهسازیهای انجامشده دقت عملکرد، افزایش آمادهبهکاری و همچنین امکان اجرای این پروژه در سایر خطوط فولادسازی و ریختهگری گروه فولاد مبارکه از دیگر مزایای اجرای این پروژه است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.