کد خبر : 561
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 اسفند 1398 - 17:05

مجتمع فولاد صنعت بناب پتانسیل تولید ۵۰ درصد فولاد استان آذربایجان شرقی را دارد

مجتمع فولاد صنعت بناب پتانسیل تولید ۵۰ درصد فولاد استان آذربایجان شرقی را دارد
Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل گسترش صنایع و معادن ماهان گفت: مجتمع فولاد صنعت بناب طبق پروانه بهره برداری های اخذ شده و توان تولید دو واحد فولادسازی و ۷ خط نورد، پتانسیل تولید ۵۰ درصد فولاد استان آذربایجان شرقی را دارد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، صادق جاهد خطیبی، توان تولیدی مجتمع فولاد صنعت بناب را بیش از یک میلیون تن در سال ذکر کرد و افزود: با برنامه ریزی انجام شده، میزان تولید امسال بیش از ۸۰۰ هزار تن خواهد بود که این میزان با توجه به امکانات موجود و تامین نیازها، توان تولیدی مجتمع را به بالای یک میلیون تن در سال خواهد رساند.
وی در جلسه شورای مدیران مجتمع که به منظور بررسی عملکرد شرکت در سال جاری برگزار شد، گفت: در سال ۹۸ اقدامات فنی و تولیدی در این مجتمع روند خوبی را طی کرده و اقدامات اصلاحی و زیربنایی لازم انجام شده که از جمله می توان به راه اندازی خطوط ذوب و نورد اشاره کرد .
مدیرعامل گسترش صنایع و معادن ماهان با اشاره به برنامه های توسعه ای و فناورانه شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ گفت: با تکیه بر توان دانش فنی و مهندسی کارکنان مجموعه در سال جاری ست پنج کوره های القائی واحد ۵۲۰ ذوب مجتمع فولاد صنعت بناب طراحی، ساخت و به بهره برداری رسید.
همچنین همزمان برای نخستین بار در منطقه، شارژ ۵۰ درصدی آهن اسفنجی در کوره های القائی را در این شرکت شاهد بودیم. در بخش نورد نیز استندهای نوردی به صورت کامل طراحی و ساخته شد که چهار دستگاه در حال حاضر در خطوط نورد مورد بهره برداری قرار گرفته و با بومی سازی انجام شده، علاوه بر صرفه جویی ارزی به لحاظ زمانی و کاربردی بودن استندها مطابق با خطوط تولید نیز بهینه سازی لازم صورت گرفته است.
افزایش ۵۰ درصدی تولید در واحدهای فولادسازی نسبت به سال گذشته و ارتقاء رکورد تولید از زمان تاسیس در واحدهای مذکور به میزان ۲۷۰ هزار تن محقق شده و تولید ۲۱۰ هزارتن انواع مقاطع نوردی از دیگر موفقیت های این مجتمع است.
سرپرست مجتمع فولاد صنعت بناب همچنین از افزایش صادرات نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: محصولات تولیدی این مجتمع در حوزه فولادسازی و نورد در بازارهای داخلی و خارجی از اعتبار ویژه ای برخوردار است و در سال ۹۸ افزایش ۱۶ برابری صادرات را داشتیم که در کل کشور بالاترین میزان افزایش صادرات در بین شرکت های فولادی است ضمن اینکه برای سال ۹۹ نیز در زمینه صادرات فعال تر خواهیم شد.
براساس این گزارش، در حال حاضر ۱۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در این مجتمع مشغول به کار هستند. همچنین در راستای سلامتی و ارتقای دانش فنی و جایگاه شغلی همکاران برنامه های متعددی در دست اجرا است.
این گزارش حاکیست: همزمان با مشکلات ایجاد شده در کشور با شیوع بیماری کرونا تمام امکانات و تمهیدات لازم برای حفظ سلامتی و بهداشت کارکنان اعم از تست(استفاده از ترنومتر) و پایش سلامتی و ارائه گواهی سلامت، تهیه و ارائه ماسک، دستکش، ضدعفونی کننده ها، اصلاح روند تغذیه، سرویس های حمل و نقل و اطلاع رسانی و آگاه سازی لازم انجام می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.