کد خبر : 677
تاریخ انتشار : جمعه 23 اسفند 1398 - 20:56

قربانیان “کرونا” از جامعه پزشکی تا نظام بانکی کشور

قربانیان “کرونا” از جامعه پزشکی تا نظام بانکی کشور
Print Friendly, PDF & Email

“کرونا ” این روزها آحاد مردم کشور را به چالش کشیده و پا را فراتر از مردم عادی گذاشته و مدیران و مسئولان را درگیر کرده و تعدادی از هم‌وطنان عزیزمان را به کام مرگ کشانده است .

Print Friendly, PDF & Email

بازتاب خبر ، این بار خطر در کمین متولیان بهداشتی و درمان کشور و افرادیست که در قالب خدمتگزاران مردم در خط مقدم و اول این بیماری قرار دارند. از همین رو در سه هفته گذشته متأسفانه با نگاهی گذرا به آمار مبتلایان و فوت‌شدگان درمیابیم که در میان آن‌ها تعداد قابل‌توجهی پزشک،پرستار و کادر درمانی بیمارستانی و البته کارمندان محترم نظام بانکی کشور هستند که بی‌دفاع و بدون سلاح پیشگیری و به‌ناچار در معرض این بیماری قرارگرفته و جان خودشان را در راه خدمت به مردم و کشور از دست دادند.

این دسته از کارمندان همان‌هایی هستند که بدون شعاف و عاری از هرگونه هیاهو مجبور به حضور در محل کار خود بودند تا خللی در بطن نظام اقتصادی کشور پیش نیاید و همچنان بانکداری بر مدار فعال و پویای خود بماند.

این‌ها همان‌هایی هستند که در صف اول خطر ابتلا نه به  ویروس کرونا بلکه به هر ویروسی و بیماری واگیرداری قرار دارند و حتی گاهی پشت باجه خدمت فرصت غذا خوردن و نوشیدن چای هم ندارند.

“کرونا” زن و مرد و پیر جوان و اقشار مختلف را تشخیص نمی‌دهد و ویروس هوشمندی نیست اما هر جا فرصتی برای انتقال بیابد دریغ نمی‌کند.

از قدیم می‌گفتند پول کثیف است گرچه غرض ذات پول مدنظر بود اما راستش “پول “، فیزیک کثیفی هم دارد و باوجود خدمات الکترونیکی و استفاده از موبایل بانک و…اما هنوز در حال تبادل است و برخی‌ها هنوز با آن ارتباط دارند بنابراین باز هم در صف اول این ارتباط بانکدارانی هستند که ناگزیر به حفظ این ارتباط هستند.

از همان روزهای ابتدایی شیوع این بیماری در کشورمان،برخی از نهادها و سازمان‌ها بنابر مقتضیات، به عملیات پیشگیرانه اقدام کردند و ازجمله این مؤسسات بانک گردشگری بود که از همان روزهای اولیه با تشکیل ستادی تحت عنوان مقابله با ویروس کرونا پیشواز رفت و به رصد شعب و مراجعه‌کنندگان و کارکنان خودپرداخت و البته در کنار این بانک بانک‌های دیگری نیز به این پویش پیوستند اما ابتلا به این بیماری بدون تردید گریزناپذیر است و رعایت نکات بهداشتی از سوی همگان می‌تواند به کنترل آن بیانجامد و نه صرفاً یک بانک ،یک نهاد و یا حتی یک شهر.

به‌هرحال آنچه مهم است فعالیت‌های خستگی‌ناپذیر کادر درمانی کشور است که بیم آن می‌رود با رعایت نکردن مردم و گوش ندادن به توصیه‌های بهداشتی و پزشکی لاجرم به جریانی فرسایشی تبدیل شود. هم‌اکنون علاوه بر این عزیزان بانکداران هستند که بنابر آمار ارائه‌شده بیش از بقیه و اقشار دیگر در معرض ابتلا قرار دارند و تاکنون تلفات قابل‌توجهی هم در برداشته است.

به نظر میرسد قربانیان این بیماری در سیستم بانکی کشور به دلیل خدمات رسان بودنشان و ابتلای آنان در محل کارشان و آسیب پذیریشان شهید خدمت محسوب بشوند و البته وظیفه نظام بانکی کشوراست که ضمن آماده‌سازی و تمهیدات لازم به یاری کارکنان و بازماندگان قربانیان این بیماری بشتابد.

به حداقل رساندن شعب بانکی در روزهای پیش رو و کاهش مراجعات فیزیکی و همچنین توزیع مواد ضدعفونی‌کننده در شعب بانکی و الزام به استفاده صحیح می‌تواند تا حد زیادی از پیشرفت این بیماری در جامعه بانکداری کشور مؤثر واقع شود.

 

 

امیر نیک رویان

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.