کد خبر : 723
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 21:30

خبر خوب برای کارکنان دانشگاه‌ها/ مصوبه افزایش ۵۰ درصد حقوق، شامل کارمندان دانشگاه‌ها هم می‌شود

خبر خوب برای کارکنان دانشگاه‌ها/ مصوبه افزایش ۵۰ درصد حقوق، شامل کارمندان دانشگاه‌ها هم می‌شود
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر، کارکنان دانشگاه‌های کشور مانند دیگر کارکنان دولت معتقدند می‌باید موضوع افزایش ۵۰ درصدی دریافتی می‌شدند. کمپین آنها به همین بهانه در فارس من با عنوان «افزایش ۵۰ درصد فصل دهم قانون خدمات کشوری برای کارمندان دانشگاه‌های کشور اعمال می‌شود؟» به ثبت رسید و تاکنون حدود ۳۷۰۰ امضا دارد. حامیان این پویش معتقدند

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر، کارکنان دانشگاه‌های کشور مانند دیگر کارکنان دولت معتقدند می‌باید موضوع افزایش ۵۰ درصدی دریافتی می‌شدند. کمپین آنها به همین بهانه در فارس من با عنوان «افزایش ۵۰ درصد فصل دهم قانون خدمات کشوری برای کارمندان دانشگاه‌های کشور اعمال می‌شود؟» به ثبت رسید و تاکنون حدود ۳۷۰۰ امضا دارد.

حامیان این پویش معتقدند به دلایل متعددی کارکنان دانشگاه‌ها هم موضوع مجوز سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر ۵۰٪ افزایش ماده ۶۵ و ماده۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری هستند که از تاریخ ۱ اسفند ۹۸ در تمامی دستگاه‌های اجرایی برای کارمندان اعمال شد.

*پیگیری خبرنگار فارس 

خبرنگار فارس این سوژه را پیگیری کرده است، یکی از دانشگاه هایی که هنوز مشمول این مصوبه نیستند دانشگاه تهران است.

سعید یزدانی معاون اداری و مالی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهارداشت: دانشگاه ها هیات امنایی هستند و هر مصوبه و تصمیمی از سوی مجلس یا دولت باید در هیات امنا مطرح و پس از تصویب در هیات امنا اجرایی شود.

 معاون اداری و مالی دانشگاه تهران افزود: زیرا دانشگاه‌ها زیر مجموعه خدمات کشوری نیستند و بنابراین نمی‌توانیم با بخش‌نامه اقای نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و سازمان برنامه و بودجه احکام را صادر کنیم، سازمان‌هایی که هیات امنایی نیستند این اجازه را دارند و انجام می‌دهند. اما دانشگاه‌ها باید هر تصمیمی را به هیات امنا ببرند و هیات امنای دانشگاه تهران در خردادماه ۹۹ جلسه خواهد داشت.

به گفته وی، به دلیل اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دغدغه پرسنل دانشگاه‌ها خبر داشت اقداماتی را در این زمینه انجام داده است و صورت جلسه را برای همه هیات امنای دانشگاه‌ها تنظیم کرده است و جلسه هیات امنا نباشد و به اصلاح به صورت دستی امضاها را بگیرند.

*تدبیر وزارت علوم برای کارکنان دانشگاه‌ها

وی گفت: پس از امضای هیات امنا به دانشگاه ابلاغ می شود و در احکام کارکنان دانشگاه اعمال خواهد شد. این صورت جلسه هم اکنون آماده شده و توسط وزارت علوم به دانشگاه تهران ارسال شده است.

یزدانی گفت: این صورت جلسه را به دفتر آقای نیلی رئیس دانشگاه تهران فرستاده‌ایم و پس از امضای وی، به وزارت علوم ارسال می کنیم تا امضاهای هیات امنا را بگیرند و بعد از آن مصوبه اجرا می‌شود.

وی درباره میزان تاثیر این مصوبه در افزایش حقوق کارکنان، گفت: درباره اینکه این مصوبه باعث چند درصد افزایش حقوق برای کارمندان دانشگاه‌ها شود هنوز دقیق اطلاع نداریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.