کد خبر : 737
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 اسفند 1398 - 11:17

اخرین جلسه شورای عالی کار برای حداقل مزد بازهم به نتیجه نرسید

اخرین جلسه شورای عالی کار برای حداقل مزد بازهم به نتیجه نرسید
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتا ب خبر، دویست و هشتاد و نهمین نشست شورای عالی کار با موضوع تعیین حداقل دستمزد کارگران به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان امور استخدامی و نمایندگان کارگران و کارفرمایان از ساعت ۱۶ چهارشنبه در محل وزارت کار آغاز

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتا ب خبر، دویست و هشتاد و نهمین نشست شورای عالی کار با موضوع تعیین حداقل دستمزد کارگران به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان امور استخدامی و نمایندگان کارگران و کارفرمایان از ساعت ۱۶ چهارشنبه در محل وزارت کار آغاز شد و با گذشت بیش از ۸ ساعت مذاکره بی نتیجه پایان یافت.

ادامه بررسی تعیین حداقل مزد سال ۹۹ به جلسه ۲۹۰ شورای عالی کار در روز پنج شنبه ۲۹ اسفند ۹۸ موکول شد.

تعیین حداقل مزد سال ۹۹ برای کارگران مشمول بیمه تامین اجتماعی در سال ۱۳۹۹ در این نشست بر اساس دو معیار تامین حداقل معیشت خانوار کارگری، نرخ تورم و قدرت پرداخت کارفرمایان تعیین خواهد شد.

نرخ تورم سالانهمنتهی به بهمن ۹۸ بر اساس گزارش مرکز آمار ایران ۳۷ درصد و حداقل هزینه معیشت خانوار کارگری با ۳.۳ نفر ماهانه ۴.۹ میلیون تومان برآورد شد.

حداقل مزد کارگران در سال جاری یک میلیون ۵۱۷ هزار تومان بود.

تعیین حداقل دستمزد کارگران برای بیش از ۱۳ میلیون کارگر بیمه شده تامین اجتماعی و کارفرمایان کشور مهم است، زیرا ۸۰ درصد کارگران در محدوده حداقل مزد حقوق می‌گیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.