کد خبر : 797
تاریخ انتشار : جمعه 1 فروردین 1399 - 21:01

پیشگیری مهمترین عامل جلوگیری از شیوع بیماری کروناقرنطینه های خانگی است

پیشگیری مهمترین عامل جلوگیری از شیوع بیماری کروناقرنطینه های خانگی است
Print Friendly, PDF & Email

یاسوج- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مهمترین امر در جلوگیری از شیوع بیماری در استان مشارکت مردم در قرنطینه های خانگی و خارج نشدن از خانه است.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش  بازتاب خبر/پرویز یزدانپناه جمعه شب در جمع خبرنگاران افزود: برخی بیماران که علائم زیادی ندارند در خانه قرنطینه می‌شوند و این افراد باید اصول بهداشتی را رعایت کرده تا دیگران را بیمار نکنند.

وی بیان داشت: مردم به این امر توجه داشته باشند که افراد بدون علامت هم می‌توانند ناقل باشند بنابراین تنها راه جلوگیری از ابتلاء در خانه ماندن و عدم حضور در اجتماعات و حتی عید دیدنی است.

یزدانپناه افزود: مسافرانی که از دیگر شهرها وارد استان می‌شوند نیز ممکن است ناقل باشند بنابراین در راستای شناسایی این افراد، ۱۲ ایستگاه غربالگری در استان فعال است.

وی تصریح کرد: همچنین از طریق سامانه اینترنتی در استان ۶۰۰ هزار نفر غربالگری شده‌اند و روزانه نیز ۶۰۰ نفر به مراکز درمانی پیش بینی شده برای بیماری کرونا در استان مراجعه می‌کنند.

یزدانپناه اظهار داشت: در مجموع در استان ۶۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده که از این تعداد ۴۲ نفر زیر ۵۰ سال سن دارند و این امر روند بهبود را سریع‌تر می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.