کد خبر : 1251
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 فروردین 1399 - 1:21

تفاوت‌‌های ایمنی و ژنتیکی علت تفاوت در شدت بروز کرونا/ حکومت نظامی امری نامطلوب و غیرممکن

تفاوت‌‌های ایمنی و ژنتیکی علت تفاوت در شدت بروز کرونا/ حکومت نظامی امری نامطلوب و غیرممکن
Print Friendly, PDF & Email

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه علت مرگ کودک فوت‌شده بر اثر کرونا، بیماری‌‌های زمینه‌‌ای بوده‌‌ است، گفت: تفاوت‌‌های ایمونوژنتیکی باعث تفاوت در شدت بروز علائم بیماری کرونا می‌‌شود؛ اعمال حکومت نظامی، نامطلوب و غیرممکن است.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر دکتر کیانوش جهانپور با بیان اینکه “هیچ دارو و روش درمانی اختصاصی برای کرونا نداریم”، تصریح کرد: تبلیغات این داروها نیز تخلف است و اگر کسی ادعای کشف داروی ضدکرونا کند باید به تأیید سازمان غذا و دارو برسد و مطمئن باشید که تاکنون دارویی برای کرونا کشف نشده است و این فرآورده‌‌های تقلبی می‌‌توانند عوارض جبران‌‌ناپذیری در افراد ایجاد کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مرگ‌‌ومیری در نوزادان و کودکان در کشور به‌دلیل کرونا به ثبت رسیده است یا خیر خاطرنشان کرد: مرگ‌‌ومیری در نوزادان در کشور نداشته‌‌ایم اما یک کودک سه‌ساله مبتلا به سرطان خون و تحت درمان بود و متعاقب ابتلا به بیماری کرونا متأسفانه جان خود را از دست داد و اگر مرگ دیگری نیز وجود داشته باشد به‌دلیل استفاده از داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی، شیمی‌‌درمانی و یا نقص ایمنی ارثی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سؤال که “آیا ویروس کرونا می‌‌تواند ژنتیک‌‌های خاصی را تحت تأثیر قرار دهد؟” خاطرنشان کرد: این‌که یک بیماری بین دسته زیادی از افراد اپیدمی می‌‌شود به‌دلیل شباهت‌‌های ژنتیکی انسان‌‌ها به یکدیگر است و اگر شدّت و حدّت بیماری در افراد متفاوت باشد به‌دلیل تفاوت‌‌های ایمنی و ژنتیکی است.

جهانپور ادامه داد: اگر شاهد این هستیم که شدت بیماری در افراد مختلف یک خانواده متفاوت است، به‌دلیل تفاوت‌‌های ایمونوژنتیک یا تفاوت‌‌های ایمنی متأثر از سیستم ایمنی است و این تفاوت‌‌ها باعث ایجاد دامنه تفاوت در پاسخ به بیماری است. شناخت همین موارد به مقابله با بیماری در آینده کمک خواهد کرد.

وی با ناممکن و نامطلوب دانستن حکومت نظامی (lockdown) یادآور شد: برخی افراد فکر می‌‌کنند با مبالغه در آمار می‌‌توانند امکانات بیشتری را متوجه مناطق خود کنند. توزیع امکانات در سراسر کشور عادلانه خواهد بود و به‌تناسب تعداد مبتلایان و شیوع بیماری و سایر شاخص‌‌ها امکانات توزیع خواهند شد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از مشکلات قرنطینه کامل (سطح چهارم قرنطینه) مشکلات معیشتی خواهد بود، خاطرنشان کرد: الآن در سطح سوم قرنطینه هستیم و بخشی از مشاغل نیز روزمرد هستند و در شرکت‌‌ها در صورتی که در دوران کرونا کارگران خود را تعدیل نکرده باشند حمایت‌‌های اقتصادی را در نظر گرفته‌‌ایم.

وی افزود: بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت از نیروهای کارگری و مشاغل آسیب‌‌دیده در نظر گرفته شده است مشروط بر اینکه شرکت‌‌های این مشاغل، کارگران خود را به‌بهانه کرونا تعدیل نکرده باشند؛ در خصوص کارمندان نیز مشکل خاصی نداریم و نیمی از کارمندان دولتی تعطیل شدند که تمامی این افراد حقوق خود را دریافت کرده‌‌اند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: ۲۰ درصد کارمندان دولت نیز کارکنان نظام سلامت هستند که این کارکنان نیز تمام‌قد در عرصه خدمت به مردم فعالند و لذا تکلیف ۷۰ درصد کارکنان مشخص است همچنین بخش عمده‌‌ای از کارمندان نیز کارکنان خدمات عمومی، نظامی و شهرداری‌‌اند که به هیچ عنوان قابل تعطیلی نیستند.

بیشتر بخوانید

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.