کد خبر : 1365
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 فروردین 1399 - 21:05

افزایش ۱۲ درصدی مصرف آب در کشور/وضعیت مخازن خوب است

افزایش ۱۲ درصدی مصرف آب در کشور/وضعیت مخازن خوب است
Print Friendly, PDF & Email

وزیر نیرو گفت: در برخی از مناطق کشور مصرف آب ۴۰ درصد و گاها بیشتر از ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته؛ اما به طور کلی نیز مصرف آب در سطح کشور با افزایش ۱۲ درصدی مواجه بوده است.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر  رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه آب و برق، جزو همکاران خاموش بخش بهداشت و درمان کشور در این مبارزه هستند. گفت: ۲۰ هزار پرسنل در بخش برق و ۵ هزار پرسنل در بخش آب، شبانه روزی مشغول به کار هستند.

وزیر نیرو افزود: عوارض سیلاب های اخیر نیز از لحاظ قطع آب و برق تا حدودی مرتفع شده و فقط موارد محدودی باقی مانده است.

وی با بیان اینکه مصرف آب افزایش یافته است، ادامه داد: وقتی می گوییم چالشی در موضوع مصرف آب داریم؛ لزوما منظورمان حجم موجودی آب در مخازن و سدها نیست؛ بلکه ظرفیت تصفیه خانه ها مدنظر است زیرا باید کشش تامین داشته باشند. درست است که برای بخش بهداشت آب مصرف می شود اما این آب از محل آب شرب است.

اردکانیان گفت: در برخی از مناطق کشور مصرف آب ۴۰ درصد و گاها بیشتر از ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. به طور کلی نیز مصرف آب در سطح کشور با افزایش ۱۲ درصدی مواجه بوده است.

وی افزود: مردم توجه کنند بدون کوچک ترین خلالی در رعایت مسائل بهداشتی، شیوه رعایت بهداشت به گونه ای انجام شود که آب شرب کمتری مصرف شود تا بدون مشکل این ایام را بگذرانیم.

وزیر نیرو به مجموع بارش ها اشاره کرد و گفت: مجموع بارش ها نسبت به پارسال ۱۱ درصد کاهش داشت اما باید در نظر داشته باشیم که پارسال یک سال استثنایی بود. مجموع بارش ها در سال جاری نسبت به متوسط ۵۰ ساله کشور ۲۳ درصد افزایش داشته است که یعنی وضعیت مخازن کشور خوب است.

اردکانیان افزود: فقط در خوزستان برای آماده شدن جهت مقابله با سیلاب های احتمالی، ۵.۵ میلیارد متر مکعب حجم خالی مخازن داریم.

وی همچنین گفت: ۴۰ طرح بزرگ فقط برای بهار امسال با سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد. همچنین شرکت آب و فاضلاب را در استان ها یکپارچه کردیم به گونه ای که شرکت های استانی آب و فاضلاب «شهر و روستا» را با هم در برمیگرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.