کد خبر : 1602
تاریخ انتشار : جمعه 22 فروردین 1399 - 15:53

سئول از دریافت موافقت واشنگتن برای ارسال کمک به ایران خبر داد

سئول از دریافت موافقت واشنگتن برای ارسال کمک به ایران خبر داد
Print Friendly, PDF & Email

یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد، این کشور برای کمک بشردوستانه به ایران موافقت آمریکا را به دست آورده و احتمالا ماه آینده میلادی تجهیزات و کالاهای پزشکی به ایران ارسال خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر  یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی از دریافت موافقت واشنگتن برای ارسال کمک بشردوستانه به ایران خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، یک مقام وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که این کشور موافقت آمریکا برای ارسال تجهیزات و کالاهای پزشکی به ایران از طریق یک مجوز ویژه را دریافت کرده و احتمالا ماه آینده میلادی ارسال این کمک آغاز خواهد شد.

طبق این گزارش، کره جنوبی روز دوشنبه هفته جاری از آمریکا یک مجوز دریافت کرده که طبق آن امکان ارسال کمک بشردوستانه به ایران هموار شده است.

این مقام وزارت خارجه کره جنوبی که نخواست نامش فاش شود، به یونهاپ گفت: «شرکت‌ها و بانکهای ما باید اسناد مورد نیاز را آماده کنند و ما فکر می کنیم که یک ماه دیگر ارسال کمکها آغاز شود».

طبق گزارش یونهاپ، کره جنوبی علاوه بر دریافت مجوز از آمریکا در تلاش است از دو مسیر دیگر هم در حال بررسی امکان ارسال کمک به ایران است.

یکی از این مسیرها، استفاده از «ساز و کار تبادل انسان دوستانه کُره» است که در صورت نهایی شدن آن، امکان استفاده از یک بانک ایرانی برای تبادلات بشردوستانه با تهران وجود دارد البته بانکی که در تحریم آمریکا قرار نداشته باشد.

کره جنوبی همچنین در حال بررسی امکان استفاده از «کانال سوئیس» است؛ کانالی که به منظور تسهیل فروش اقلام دارویی و غذایی شرکتهای سوئیسی به ایران طراحی شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.