کد خبر : 1664
تاریخ انتشار : شنبه 23 فروردین 1399 - 12:07

با حصول اطمینان از تأمین ایمنی و شرایط کار سالم در سال ۹۸ حاصل شد؛ دستیابی به بالاترین شاخص های ایمنی در فولاد مبارکه

با حصول اطمینان از تأمین ایمنی و شرایط کار سالم در سال ۹۸ حاصل شد؛ دستیابی به بالاترین شاخص های ایمنی در فولاد مبارکه
Print Friendly, PDF & Email

مدیر بهداشت حرفه ای، ایمنی و محیط زیست فولاد مبارکه از حصول اطمینان از تأمین ایمنی و شرایط کار سالم در سال ۹۸ در فولاد مبارکه خبر داد و گفت: با تمهیدات و اقدامات انجام شده در فولاد مبارکه، با همت همۀ مدیران و کارکنان شرکت و شرکتهای پیمانکاری در سال ۱۳۹۸ این شرکت به بالاترین شاخص های ایمنی دست یافت.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر ، حسین مدرسی فر در همین خصوص اظهار داشت: توسعۀ پایدار به عنوان استراتژی اصلی به منظور برآوردن نیازها بدون داشتن آثار سوء بر سلامت انسان و جلوگیری از به مخاطره انداختن قابلیت های تولید، در سالهای اخیر در صنعت، مدنظر قرار گرفته است. انسانها نقش محوری درخصوص توسعۀ پایدار بر عهده دارند و مستحق برخورداری از زندگی سالم و هماهنگ با توسعه های سازمانی هستند. رسالت واحد بهداشت حرفه ای، ایمنی و محیط زیست فولاد مبارکه «حصول اطمینان از تأمین ایمنی و شرایط کار سالم با حفظ محیط زیست» است و این شرکت با رعایت الزامات قانونی و بهره مندی از کار کارشناسی، توانسته نتایج قابل قبولی در این زمینه به دست آورد.

وی تصریح کرد: با توجه به رویکرد سازمانی و فعالیتهای انجام شده در قالب برنامه های ارتقای ایمنی پنج سالۀ اول (۱۳۹۵-۱۳۹۰) و پنج سالۀ دوم (۱۴۰۰-۱۳۹۶) نتایج ایمنی در فولاد مبارکه در مقایسه با میانگین فولادسازان جهان روند بسیار مطلوبی دارد.
مدیر بهداشت حرفهای، ایمنی و محیط زیست فولاد مبارکه با تأکید بر اینکه ضریب تکرار حوادث (FR) در سال ۱۳۹۷ به میزان ۱.۳۷ بوده است، گفت: با تمهیدات اتخاذ شده و با همکاری تمامی مدیران و همکاران مسئولیت پذیر در شرکت و رعایت دستورالعمل های ایمنی در سال ۱۳۹۸، این شاخص با بهبود مشهود و کاملا رضایتبخش به ۰.۸۵ کاهش یافته است.
وی در خصوص وضعیت ضریب شدت حوادث شرکت (SR) نیز اظهار داشت: این شاخص نیز از ۰.۱۳۵ در سال ۱۳۹۷ به ۰.۰۱۶ در سال ۱۳۹۸ بهبود یافته است و این امر نشان از تعهد مدیران ارشد سازمان به سلامتی کارکنان و همچنین همکاری تکتک کارکنان است.
مدرسی فر در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیتهای مرکز خدمات طب کار و درمان فولاد مبارکه اشاره کرد و افزود: در راستای حفظ و ارتقای سلامت کارکنان و خانوادۀ محترم آنان در سال ۱۳۹۸ با همکاری دانشگاه اصفهان، پروژۀ نظام جامع سلامت فولاد مبارکه تدوین و جاری سازی شد.
وی ادامه داد: اهم فعالیت هایی این مرکز در سال گذشته عبارتاند از: انجام معاینات سلامت شغلی کارکنان، سنجش تناسب شغلی تمامی مشاغل شرکت با شاغلین، همکاری با امور اداری شرکت در خصوص شغل یابی همکاران دارای محدودیت شغلی، راه اندازی سیستم مکانیزۀ معاینات دورهای، ارائۀ خدمات اورژانسی به مصدومین و حادثه دیدگان اعم از امانی و پیمانکاران و همچنین همکاری کامل با آتشنشانی در مأموریتها و مانورهای برگزار شده، ارائۀ خدمات بیمۀ درمانی پایه و تکمیلی به تمامی کارکنان و خانوادۀ محترم آنان و آگاه سازی کارکنان و مسئولان شرکت از خطر بیماری کرونا در سطح کشور و همکاری در اجرای مصوبات کمیتۀ مبارزه با این بیماری.
مدیر بهداشت حرفه ای، ایمنی و محیط زیست فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اقدامات مددکاری اجتماعی شرکت گفت: مددکاری اجتماعی با رویکرد سلامت اجتماعی کارکنان و توانمندسازی افراد آسیب دیده و یا در معرض آسیب، اقداماتی انجام داده که شامل تدوین برنامۀ پنجساله اول (۱۴۰۳-۱۳۹۹) مددکاری اجتماعی بر اساس سلامت اجتماعی کارکنان، شناسایی شاخص های سلامت اجتماعی شاغلین، بازدید از مددجویان شاغل و بازنشسته طبق گردشکار مصوب، و مساعدت مادی و معنوی به تمامی مددجویان با موافقت مدیرعامل محترم شرکت بوده است. این در حالی است که در پی بهبود ارائۀ این خدمات، میزان خدمت رسانی به مددجویان در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ رشد ۸۶ درصدی داشته است.
وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن آرزوی سلامتی برای همۀ همکاران، از مساعدت و همراهی تمامی معاونان، مدیران و همکاران در شرکت فولاد مبارکه به ویژه حمایتهای مدیریت ارشد سازمان، از کادر بهداشت حرفه ای، ایمنی و محیط زیست شرکت قدردانی کرد و گفت: به یقین در سایۀ رعایت الزامات و دستورالعملهای ایمنی، فولاد مبارکه میتواند در سال جهش تولید نیز عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.