کد خبر : 1659
تاریخ انتشار : شنبه 23 فروردین 1399 - 11:03

از میان ۵۰ شرکت برتر بورسی مشخص شد: فولاد مبارکه دومین شرکت بورسی کشور

از میان ۵۰ شرکت برتر بورسی مشخص شد: فولاد مبارکه دومین شرکت بورسی کشور
Print Friendly, PDF & Email

سید علی پزشک، مدیر امور عمومی فولاد مبارکه، اظهار داشت: در این رتبه بندی، رتبه های اول تا سوم به ترتیب به پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکۀ اصفهان و ملی صنایع مس اختصاص یافت.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر ، پزشک در همین خصوص افزود: طبق جدول ۵۰ شرکت فعالتر معرفی شده از سوی اداره آمار و اطلاعات بورس اوراق بهادار، شرکتهای گل گهر در جایگاه ششم، چادرملو در جایگاه شانزدهم و توسعۀ معادن و فلزات در جایگاه هجدهم قرار گرفتند.

وی با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه در بین شرکتهای صنایع معدنی و گروه فلزات اساسی رتبۀ اول را دارد، گفت: همچنین شرکتهای فولاد خوزستان، فولاد کویر و فولاد خراسان به ترتیب در جایگاه های بیست ویکم، سی وپنجم و سی وششم قرار گرفتند.

مدیر امور عمومی فولاد مبارکه در ادامه تصریح کرد: شاخصهای ارزیابی شناسایی شرکتهای فعالتر در بورس اوراق بهادار تهران بر پایۀ ترکیبی از قدرت نقدشوندگی سهام و میزان داد وستد سهام در تالار معاملات (تعداد و ارزش سهام دادوستدشده)، تناوب دادوستد سهام در تالار معاملات (تعداد روزهای دادوستدشده و دفعات داد و ستدشده) و معیار تأثیرگذاری شرکت بر بازار (میانگین تعداد سهام منتشرشده و میانگین ارزش جاری سهام شرکت در دوره بررسی) است.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ نماد فعالتر بورس بر اساس دوره سه ماهه محاسبه شده و هر سه ماه یکبار به صورت انباشته به روز می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.