کد خبر : 1732
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 فروردین 1399 - 16:38

افزایش کیفیت با تغییر شیوه های تولید در ایران خودرو محقق می شود

افزایش کیفیت با تغییر شیوه های تولید در ایران خودرو محقق می شود
Print Friendly, PDF & Email

با نگاهی به وضعیت تولید مشخص می شود که در شرایط فعلی خودروسازان از اولین آزمون که حرکت به سمت افزایش کمیت بود سربلند بیرون آمدند هرچند که هنوز انتظارات به شکل مطلوب برآورده نشده اما می توان امیدواری را در این سنگر محفوظ دانست.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر به نقل از نبض بازار ، تحریم‌ها اجازه ورود دانش فنی و قطعات با قیمت تمام شده پایین را به بخش خصوصی نمی‌دهد. مشکل دیگری هم که در این زمینه نیز وجود دارد این است که اجازه نقل و انتقال پول و حضور در بازارهای جهانی به راحتی فراهم نیست. مالیکت دولتی و اصولا واسطه گری دولت در این میان از جمله آسیبهای دیگریست که می تواند به این صنعت خودرو وارد شود. هرچند به زعم برخی کارشناسان در شرایط فعلی خصوص سازی کامل خودرو به صلاح نیست اما واقعیت اینست که سالهای زیادی برای این موضوع هدر شد و حالا در شرایط و زمان نامناسب نمی توان انتظار خروج یکباره دولت از این صنعت را انتظار داشت. اما مسئله مهم در این میان تحلیل اقدامات خودروسازان کشور است که در آن عیارشان را در شرایط سخت رو می کند. با نگاهی به وضعیت تولید مشخص می شود که در شرایط فعلی خودروسازان از اولین آزمون که حرکت به سمت افزایش کمیت بود سربلند بیرون آمدند هرچند که هنوز انتظارات به شکل مطلوب برآورده نشده اما می توان امیدواری را در این سنگر محفوظ دانست. تعریف مجدد زنجیره تأمین و رفع نواقص موجود در آن یکی از مهمترین برنامه هائیست که باید در دستور کار خودروسازان قرار گیرد. گروه صنعتی ایران خودرو که از شهریورماه با تعیین اهداف تولیدی و کیفی گامهای مؤثری را در سال رونق تولید برداشته تحولات خوبی را رقم زده است.

ایران خودرویی ها که افزایش کیفیت در ۵ محصول دنا پلاس ، ۲۰۷ صندوقدار ، پژو پارس اتوماتیک ، پژو پارس معمولی و سورن را داشتند و در کنار این موضوع افزایش تیراژ تولید را در دستور کار قرار دادند در دو بخش کیفی و کمی خوب ظاهر شدند اما کیفیت زمانی معنای واقعی پیدا می کند که امکان مهندسی قطعات براساس نظرات و انتظارات وجود داشته باشد و از این حیث باید در مورد کیفیت محصولات گفت تا زمانی که دستیابی به تکنولوژی “های تک” به صورت کامل انجام نپذیرفته باید این مسیر ادامه داشته باشد. ۷ درصد ارتقای سطح کیفی محصولات هرچند در شرایط فعلی دستاورد خوبی است اما کافی نیست و با اراده ای که در ایران خودرو شاهد هستیم این موضوع باید ارتقا پیدا کند.

قطعات برقی یا پلت فرم های الکتریکی از دیگر قطعاتی هستند که میتواند با کمک قطعه سازان شرایط تولید داخل آن به صورت کامل فراهم شود در این باره نیازمند بازتعریف در شیوه های اتولید هستیم که می تواند جدا از ککم کردن هزینه های تولید امضای بومی را پای این قطعات شاهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.