کد خبر : 1699
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 فروردین 1399 - 11:02

فعالیت کدام صنوف ممنوع است؟/آخرین فرصت اصناف برای اخذ مجوز

فعالیت کدام صنوف ممنوع است؟/آخرین فرصت اصناف برای اخذ مجوز
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه‌ شماره پنج خود درباره طرح فاصله‌گذاری هوشمند از کسبه و اصناف که در مقابله با کرونا کم خطر اعلام شده و علاقه‌مند به شروع فعالیت هستند، مؤکداً خواست تا به سایت وزارت بهداشت مراجعه کنند. در این اطلاعیه ضمن قدردانی از

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه‌ شماره پنج خود درباره طرح فاصله‌گذاری هوشمند از کسبه و اصناف که در مقابله با کرونا کم خطر اعلام شده و علاقه‌مند به شروع فعالیت هستند، مؤکداً خواست تا به سایت وزارت بهداشت مراجعه کنند.

در این اطلاعیه ضمن قدردانی از همراهی مردم در اجرای فاصله گذاری اجتماعی به عنوان مهم ترین راهکار کنترل همه گیری بیماری کرونا و آغاز به کار مشاغل کم خطر  همراه با التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت در سراسر کشور و از تاریخ ۳۰ فروردین در تهران برای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند آمده است:

۱.همچنان تاکید می‌شود موثرترین راه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و قطع زنجیره ابتلا، اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی است که می‌تواند تا بیش از ۹۵ درصد برای پیشگیری از ابتلا، موثر باشد.

۲ .مجددا تاکید می‌شود در خانه بمانید؛ مگر اینکه به اضطرار مجبور به ترک خانه به صورت موقت شوید؛ در این صورت  حتما  رعایت و اجرای دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان واموزش پزشکی را برای عدم ابتلا به کرونا کاملا جدی بگیرید.

۳.اصنافی که در مقابله با کرونا کم خطر اعلام شده و علاقه‌مند به شروع فعالیت هستند تنها  تا ساعت ۲۴ روز ۵شنبه ۲۸ فروردین فرصت دارند در سامانه  salamat.gov.ir ثبت نام کنند و پس از تکمیل فرم تعهد، اخذ مجوز و تایید تعهدنامه مبنی بر الزام به رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی و  در یافت کد می‌توانند شروع به فعالیت کنند.

۴. تاکید می‌شود اعمال قانون بر اصناف کم خطر که مبادرت به شروع کار بدون اخذ تعهد و دریافت کد کنند و یا با بی توجهی به رعایت دستورالعمل بهداشتی منجر به شیوع کرونا شوند توسط دستگاه‌های نظارت به صورت قاطع صورت خواهد گرفت

۵. بازرسان اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی – بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه سایر عوامل نظارتی نسبت به نظارت بر حسن اجرای شروع به فعالیت واحدهای صنفی کم خطر درشیوع کرونا و اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب و متعهد شده  اقدام و اعمال قانون در برابر خاطیان  خواهند کرد.

۶.فعالیت‌های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا به دلیل شرایط محیطی حاکم بر اینگونه فعالیت‌ها و تجمع به عنوان فعالیت‌های پرخطر تعطیل اعلام شده‌اند تا اعلام عادی شدن شرایط شیوع بیماری کرونا از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل اعلام می‌شود.

این فعالیت در حوزه اصناف شامل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه ، رستوران‌ها، تالار پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، قهوه خانه ها ،چایخانه‌ها  و تریا، اماکن  اقامتی، هتل‌ها ، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی، سینماها و کنسرتها و… هستند.

۷.همه هموطنان می‌توانند برای اطلاع از دستورالعمل‌های بهداشتی و الزامات سلامت محیط کار، شاغلین و مشتریان  به سایت مرکز سلامت محیط و کار به نشانی الکترونیک markazsalamat.behdasht.gov.ir   مراجعه کنند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.