کد خبر : 2069
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 - 1:01

قطعه سازی آری حاشیه سازی خیر

قطعه سازی آری حاشیه سازی خیر
Print Friendly, PDF & Email

با تغییراتی که از شهریور سال قبل در خودروسازی کشور به وجود آمد امیدوار به ایجاد تغییراتی هستیم که می تواند این صنعت را از شرایط فعلی جدا کند و در بستری مناسبی به سمت تولید با کیفیت و بومی سازی شده حرکت دهد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر به نقل از  نبض بازار ، علیرغم همه تأکیداتی که در زمینه رونق اقتصادی از سالهای پیش تاکنون وجود داشته اما به هر دلیلی اراده ی لازم جهت استفاده از حداکثر توانمندی در این باره وجود نداشته که مطمئناً این موضوع باعث هرز رفتن سرمایه های زیادی در داخل شده. در سالهای گذشته به سبب شرایط موجود در صنعت خودرو نهضت بومی سازی به شکلی که امروز شاهد آن هستیم وجود نداشت که تفاسیر مختلفی از آن وجود دارد. یکی از دلائلی که سبب شد نهضت بومی سازی به تعویق بیفتد به زعم برخی از کارشناسان دایره تحریم و مشکل در تأمین مواد اولیه بود. در واقع با پذیرفتن این فرض باید این سؤال را مطرح کرد که آیا موضوع تحریم مربوط به امروز و دیروزست یا اینکه این مسئله در تمام سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است؟ متأسفانه صنعت خودروسازی کشور بعضاً راه را اشتباه پیموده و گاهاً با در نظر نگرفتن جمیع جوانب اقداماتی را در جهت ساخت و تعمیق برخی از قطعات مورد انجام داد که به به سرانجام نرسید. با تغییراتی که از شهریور سال قبل در خودروسازی کشور به وجود آمد امیدوار به ایجاد تغییراتی هستیم که می تواند این صنعت را از شرایط فعلی جدا کند و در بستری مناسبی به سمت تولید با کیفیت و بومی سازی شده حرکت دهد. این مسئله با هدایت و لیدری قطعه سازانی که طی دوسال گذشته تمام حم وغم خود را جهت ساخت داخلی قطعات گذاشتند امکان پذیر خواهد بود. بزرگترین کارخانه قطعه سازی کشور در این مورد می تواند به چرخهای صنعت خودروی کشور کمک بزرگی کند.

کارخانه قطعه سازی کروز که طی چندماه گذشته با هجمه های بسیار زیادی روبرو بوده و جز تمسک به قانون اقدامی انجام نداده در سال رونق تولید  بیش از ۳۰۰۰ قطعه را بومی سازی کرد که پیش بینی می شود این نقدار در سال جهش تولید با ارتقا همراه شود. ساخت این تعداد قطعه در داخل کشور موجب شد تا کروزیها با صرفه جویی ۵۰ میلیون دلاری گام بزرگی را در جهت حفظ ذخایر ارزی کشور بر دارند. دستیابی به چنین دستاوردی به طبع برخی از منتقدان خوش نیامد و با ایجاد تحرکاتی در گروههای قطعه سازی جو نامناسبی را به وجود آوردند که نمونه آن را در انتخابات اتحادیه قطعه سازان شاهد بودیم. شاید اگر چنین موضوعاتی وجود نداشت دستیابی به برخی موفقیتها با تلاش و همدلی بیشتری صورت می گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.