کد خبر : 2494
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 تیر 1399 - 11:04

پوتین: اصلاح قانون اساسی تنها درصورت خواست مردم صورت می‌گیرد

پوتین: اصلاح قانون اساسی تنها درصورت خواست مردم صورت می‌گیرد
Print Friendly, PDF & Email

مسکو – ایرنا – رئیس جمهوری روسیه در نطق تلویزیونی خود برای روسیه درخصوص تازه ترین تصمیمات حکومت برای مقابله با کرونا با یادآوری اینکه ۱۱ تیرماه روز برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی در روسیه است، افزود: اصلاحات مدنظر حاکمیت تنها در صورت حمایت مردم صورت خواهد گرفت. به گزارش روز سه شنبه خبرنگار

Print Friendly, PDF & Email
مسکو – ایرنا – رئیس جمهوری روسیه در نطق تلویزیونی خود برای روسیه درخصوص تازه ترین تصمیمات حکومت برای مقابله با کرونا با یادآوری اینکه ۱۱ تیرماه روز برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی در روسیه است، افزود: اصلاحات مدنظر حاکمیت تنها در صورت حمایت مردم صورت خواهد گرفت.
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا از مسکو، ولادیمیر پوتین چند روز پیش نیز در واکنش به این پرسش که آیا امکان دارد سال ۲۰۲۴ میلادی و پس از تصویب اصلاحات قانون اسای در روسیه، بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، این احتمال را رد نکرده بود.
وی پیش از آن نیز از مردم روسیه خواسته بود به صورت گسترده در همه پرسی قانون اساسی روسیه شرکت کنند و به آن رای بدهند چرا که باعث استحکام دستگاه سیاسی این کشور و نهادینه شدن دمکراسی در پهناورترین کشور جهان خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا از مسکو، در صورت اصلاح قانون اساسی در روسیه، پوتین این امکان را پیدا خواهد کرد که بار دیگر نامزد پست ریاست جمهوری شود حال آنکه بر اساس قانون اساسی فعلی، وی پس از سال ۲۰۲۴ باید راهی خانه شود.
پوتین در ادامه به وضعیت کرونا در روسیه اشاره کرد و ضمن تقدیر و تشکر از صبر و حوصله روس‌ها برای گذراندن بیش از دو ماه قرنطینه اجباری، اعلام کرد: اگرچه محدودیت ها به تدریج در حال کمتر شدن است اما مبارزه با این بیماری همه گیر به پایان نرسیده است و تمامی محدودیت ها برداشته نخواهد شد.
وی ادامه داد: هنوز هیچ واکسنی برای از بین برن این ویروس بوجود نیامده است بنابراین مبارزه ما با این بیماری ادامه خواهد داشت و مردم باید اقدامات ایمنی لازم را اتخاذ کنند و خطر انتشار این ویروس را جدی بگیرند.
رئیس جمهوری روسیه در حمایت از کادر درمان روسیه نیز گفت: پرداختی های تشویقی به کادر درمان روسیه که چندین ماه درگیر مقابله با این بیماری بوده است برای دو ماه دیگر نیز تمدید خواهد شد ضمن اینکه از سال آینده میلادی افرادی که بیش از ۵ میلیون روبل در سال درآمد دارند باید مالیات بیشتری پرداخت کنند و درصد مالیاتی آنها از ۱۳ به ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.
وی گفت: بار دیگر به خانواده هایی که کودکان ۳ تا زیر ۱۶ سال دارند مبلغ ۱۰ هزار روبل (۱۵۰ دلار) پرداخت خواهد شد همچنین برخی دیگر از پرداخت های اجتماعی ادامه خواهد داشت.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.