کد خبر : 3122
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 مرداد 1399 - 13:51

آتش‌سوزی مهیب در کالیفرنیا | علت این آتش سوزی ها چیست ؟

آتش‌سوزی مهیب در کالیفرنیا | علت این آتش سوزی ها چیست ؟
Print Friendly, PDF & Email

آتش‌سوزی گسترده و مهیبی که از روز جمعه هفته گذشته در جنوب کالیفرنیا آغاز شده و همچنان مهار نشده است، حدود هشت هزار نفر را وادار به ترک خانه‌هایشان کرده است.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده : حدود هشت هزار نفر از ساکنان منطقه «ریورساید» در جنوب ایالت «کالیفرنیا» روز شنبه به وقت محلی در پی آتش‌‌سوزی مهیب که بیش از چهار هزار هکتار را در برگرفته است، مجبور به تخلیه خانه‌های خود شدند.

 

 

روزنامه انگلیسی «گاردین» در این خصوص گزارش کرد،آتش‌سوزی گسترده‌ که آتش‌نشان‌های محلی آن را با نام«Apple Fire» معرفی می‌کنند، از روز جمعه هفته گذشته در «چری والی»، محله‌ای در حدود ۷۵ مایلی شرق لس‌آنجلس آغاز شد.

 

گزارش‌ رسانه‌های محلی حاکی از آن است که تا غروب روز شنبه به وقت محلی (یکشنبه صبح به وقت انگلیس) شدت آتش‌سوزی به اندازه‌ای بوده است که دستکم به تخریب یک خانه منجر شده است.

تصاویر ویدئویی که اداره آتش‌‌نشانی منطقه ریورساید روز شنبه در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرده است، دودهای غلیظی را نشان می‌دهند که بر فراز آسمان یک منطقه کوهستانی پراکنده شده است.

 

طبق گزارش روزنامه گاردین، وسعت آتش‌ به اندازه‌ای گسترده است که ساکنان دو هزار و ۵۸۶ خانه که در مجموع هفت هزار و ۸۰۰ نفر ساکن آن هستند، به دستور مقام‌های محلی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

طبق اعلام اداره آتش‌نشانی و اداره محافظت از جنگل‌ها ریورساید، آتش‌ فوق از ۷۰۰ هکتار در غروب روز جمعه به چهارهزار و ۱۲۵ هکتار در غروب روز شنبه گسترش یافت و هنوز مهار نشده است.

اداره آتش‌نشانی منطقه ریورساید اعلام کرد که به صورت فعال در حال تلاش برای مهار آتش موسوم به «اَپل فایر» است و به مردم منطقه مورد نظر هشدار داده است که با توجه به پیشروی آتش‌ در منطقه، احتیاط کامل را در نظربگیرند.

یکی از آتش‌نشان‌های مستقر در محل اعلام کرد که اداره آتش‌نشانی ریورساید از تمامی تجهیزات زمینی و هوایی برای مهار این آتش‌ استفاده کرده است ولی هنوز این آتش‌ ادامه دارد و در حال پیشروی است.

اوایل مردادماه نیز آتش‌سوزی‌های گسترده تحت نام‌های «گلد فایر»، «هاگ فایر» و چندین آتش‌سوزی‌های کوچک‌تر در شمال ایالت کالیفرنیا خسارات زیادی را برجای گذاشت و مقام‌های محلی را وادار به تخلیه اجباری برخی مناطق کرد.

 

 

منبع :خبر گزاری فارس -پارسینه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.