کد خبر : 4247
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 - 18:55

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از فولاد مبارکه به عنوان سرمایۀ ملی حمایت میکنند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از فولاد مبارکه به عنوان سرمایۀ ملی حمایت میکنند
Print Friendly, PDF & Email

نمایندۀ مردم شریف فریـــدن، فریـــدونشــهر، چادگان و بوییــن میاندشت در مجلس شورای اسلامی به همراه حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل سیاوشی امام جمعۀ شهر داران و جمعی از مسئولین این شهرستان ضمن بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه با مهندس عظیمیان دیدار کردند.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده , حسین محمد صالحی در اظهارات خود، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و قدردانی از مدیریت و کارکنان این شرکت به جهت حضور جدی در عرصۀ تولید و اقتصاد کشور، فولاد مبارکه را سرمایۀ ملی و موجب افتخار کشور برشمرد.

وی جایگاه فولاد مبارکه را در صنعت فولاد و چرخۀ اقتصاد کشور استراتژیک خواند و افزود: این شرکت بهخوبی توانسته است نیاز صنایع پاییندست به انواع ورقهای فولادی را تأمین کند؛ ازاینرو بنده و دیگر همکارانم در مجلس شورای اسلامی با توجه به نقش حساس و تأثیرگذار این شرکت در رشد اقتصادی و به گردش درآمدن چرخ تولید و اشتغال در کشور، وظیفۀ خود میدانیم که از آن بهعنوان سرمایۀ ملی حمایت کنیم.

وی تأکید کرد: دیدگاه ما این است که فولاد مبارکه منحصر به استان اصفهان نیست، بلکه این مجموعه در حال حاضر در حال ارائۀ خدمت به کل کشور و مایۀ خیر و برکت است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا از هیچ اقدام قانونی برای تأمین نیازهای این شرکت ازجمله تأمین مواد اولیه فروگذار نخواهیم کرد.

محمد صالحی در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات فولاد مبارکه در زمینۀ استفادۀ بهینه از منابع آبی و سرمایهگذاریهای صورتگرفته در این حوزه را نشانۀ نگاه بلندمدت و ذکاوت مدیریت این شرکت در طول سالیان گذشته دانست و ابراز امیدواری کرد با رشد و پیشرفت فولاد مبارکه شاهد توسعۀ هر چه بیشتر ایران اسلامی باشیم.

در جریان این بازدید همچنین حجتالاسلام والمسلمین اسماعیل سیاوشی امامجمعۀ شهر    داران نیز ضمن تشکر از مدیریت فولاد مبارکه، تصریح کرد: در خلال بازدید امروز پاسخ بسیاری از سؤالاتی که در حوزههای مختلف، ازجمله میزان برداشت آب فولاد مبارکه از زایندهرود، به دفعات از جانب برخی افراد مطرح میشود، برای ما روشن شد و از این حیث این بازدید بسیار ارزشمند بود.

وی در همین خصوص گفت: اینکه فولاد مبارکه علیرغم افزایش سه برابری تولید تنها یک درصد از آب زایندهرود را برداشت میکند، بسیار قابلتوجه و اقدامی مثبت و ارزشمند است.

وی حمایت هرچه بیشتر از فولاد مبارکه را ضروری دانست و گفت: شایسته است مسئولین مربوطه این شرکت را در تأمین سنگآهن و سایر موارد اساسی یاری کنند تا بهموقع بتواند نیازهای خود را برطرف سازد و همچنان به کار و تولید اقتصادی خود ادامه دهد.

مدیرعامل فولاد مبارکه:

سهامداران فولاد با خیالی آسوده سهام این شرکت را در سبد خود قرار میدهند

به گزارش خبرنگار فولاد، در جریان این بازدید حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه، با ارائۀ گزارش از دستاوردهای فولاد مبارکه و نقش و جایگاه این شرکت در چرخۀ صنعت و ارزآوری کشور بر توسعۀ همکاریهای متقابل تأکید کرد.

مدیرعامل فولاد مبارکه با تأکید بر اینکه گروه فولاد مبارکه در حال حاضر با تولید ۱۰.۲ میلیون تن فولاد، بخش قابلتوجهی از ورق موردنیاز صنایع نفت وگاز، انتقال آب و سیالات، خودروسازان، تولیدکنندگان لوازم خانگی و صنعت ساختمان را تأمین میکند، گفت: وجود زنجیرۀ کامل تولید در فولاد مبارکه از مهمترین مزیتهای این شرکت است.

وی در ادامه از ثبات سهام فولاد مبارکه در بازار بورس کشور بهعنوان یکی دیگر از برکات این شرکت یاد و خاطرنشان کرد: در اثر عملکرد خوب همکاران پرتلاش شرکت، امروز در بازار بورس اوراق بهادار، بسیاری از سهامداران با خیالی آسوده سهام این شرکت را در سبد سهام خود قرار میدهند.

عظیمیان با بیان اینکه در سال ۱۳۹۲ به میزان ۵ میلیون تن انواع ورقهای فولادی به کشور وارد میشد، تصریح کرد: در اثر برنامهریزیهای بلندمدت مدیریت و تلاش کارکنان شرکت این میزان به ۵۰۰ هزار تن در سال ۹۸ کاهش یافته و همکاران ما توانستند بخش عمدهای از نیاز کشور را تأمین کنند.

وی با اشاره به بدقولی پیمانکاران خارجی در اجرای پروژههای بزرگ ملی از جمله پروژههای نفت و گاز از جمله پروژۀ انتقال نفت از بندر گوره به جاسک گفت: فولاد مبارکه فولاد خام موردنیاز تولید ورق لولههای این پروژه را بر عهده گرفت و دولت را در اجرای این پروژه عظیم یاری کرد. اگرچه تولید این محصول استراتژیک برای شرکت حاشیۀ سود زیادی در برنداشت، اما فولاد مبارکه تلاش کرده تا با ورود به چنین عرصههایی به رسالت ملی خود بهخوبی عمل کند.

مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود، از تولید انواع ورقهای موردنیاز در صنایع لوازم خانگی و خودروسازی بهعنوان دستاوردهای دیگر این شرکت طی سالیان اخیر یاد و اضافه کرد: با تولید این ورقها از واردات بینیاز شدهایم و سالانه به میزان قابلتوجهی از خروج ارز جلوگیری میشود.

وی در خاتمه، تعهد فولاد مبارکه به مسئولیتهای اجتماعی خود را یکی از رسالتهای اصلی شرکت دانست و اظهار امیدواری کرد این شرکت همچنان برای منطقه، استان و کشور مایۀ عزت و سربلندی و موجب خیروبرکت باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.