کد خبر : 4210
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 مهر 1399 - 10:11

اسناد محرمانه از اقدامات کلینتون علیه ترامپ در همکاری با روسیه + جزئیات

اسناد محرمانه از اقدامات کلینتون علیه ترامپ در همکاری با روسیه + جزئیات
Print Friendly, PDF & Email

جان راتکلیف، مدیر اطلاعات ملی آمریکا اسنادی را از حالت طبقه بندی شده خارج کرد که فاش ساختند جان برنان، مدیر سابق سازمان سیا به باراک اوباما در خصوص “برنامه” هیلاری کلینتون با هدف مرتبط کردن دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری وقت حزب جمهوریخواه به روسیه به عنوان “تدبیر منحرف ساختن توجه عموم از استفاده وی (کلینتون) از سرور ایمیل شخصی‌اش” قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ گزارش داده است.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده به نقل از ایسنا جان راتکلیف، مدیر اطلاعات ملی آمریکا یک سری یادداشتهای دست نویس برنان که بعد از گزارش دادن او به اوباما در خصوص اطلاعات دریافت شده از سوی سازمان سیا و یک یادداشت سازمان سیا که در آن مساله ارجاع موضوع از سوی مقامات به اف.بی.آی برای اقدامات تحقیقاتی بالقوه مطرح شده را از حالت طبقه بندی شده خارج ساخته است.

دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا بعد از ظهر سه شنبه اسناد خارج شده از حالت طبقه بندی را به کمیته های اطلاعاتی مجلس نمایندگان و مجلس سنای این کشور منتقل کرده است.

راتکلیف در بیانیه‌ای به فاکس نیوز گفت: امروز به دستور دونالد ترامپ، من یک سری اسناد بیشتر مرتبط با فعالیتهای نظارتی و تحقیقی در جریان کنگره را از حالت طبقه بندی شده خارج ساختم.

یک منبع آگاه به این اسناد توضیح داد که یادداشتهای دست نویس برنان بعد از گزارش دادنش به اوباما درباره این مساله برداشته شده‌اند.

این اسناد بعد از آن از حالت طبقه بندی شده خارج شدند که راتکلیف چند روز پیش هم یک سری اطلاعات جدیدا از طبقه بندی خارج شده را با کمیته قضایی سنا در میان گذاشت که فاش ساختند در سپتامبر ۲۰۱۶ مقامهای اطلاعاتی آمریکا اقدام به ارجاع یک سند دیگر کردند که در آن گفته شده بود هیلاری کلینتون “با طرحی مرتبط با دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا و هکرهای روسی اخلالگر در انتخابات آمریکا” با هدف منحرف ساختن توجه عموم از رسوایی استفاده‌اش از سرور ایمیل شخصی موافقت کرده است.

این سند به شدت ویرایش شده است.

راتکلیف چند روز پیش به کمیته اطلاع داد که دولت اوباما در ژوئیه ۲۰۱۶ اطلاعات مربوط به روسیه را با اتهامات علیه کلینتون دریافت کرده اما هشدار داد که جامعه اطلاعاتی “از صحت این اتهام و یا میزان اغراق و ساختگی بودن متن تحلیل اطلاعاتی روسها اطمینان ندارد.

طبق نامه راتکلیف این اطلاعات شامل “ادعای موافقت هیلاری کلینتون در ۲۶ ژوئیه ۲۰۱۶ با پیشنهاد یکی از مشاوران سیاسی خارجی‌اش با هدف بدنام سازی دونالد ترامپ از طریق دامن زدن به یک رسوایی با ادعای مداخله سرویس‌های امنیتی روسیه” بوده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.