کد خبر : 4225
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 مهر 1399 - 17:30

پشت پرده نامه احمدی‌نژاد به وزیر اطلاعات روحانی

پشت پرده نامه احمدی‌نژاد به وزیر اطلاعات روحانی
Print Friendly, PDF & Email

اعتماد : محمود احمدی‌نژاد که این روزها از هیچ تلاشی برای بازگشت به اخبار فروگذار نبوده، در آخرین اقدام خود طی نامه‌ای به وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید، خواستار رسیدگی به شرایط یکی از معدود چهره‌های نزدیک به خود شده است.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده , احمدی‌نژاد که روزگاری محبوب‌ترین فرد میان اصولگرایان بود و اقدامات کرده و ناکرده‌اش بی‌کم و کاست با مهر تایید آنان و رسانه‌های‌شان مواجه می‌شد، یک باره از عرش به فرش رسید و شد مطرود آنان. او این روزها و در فاصله یکسال مانده تا پایان دوازدهمین دوره جمهوری اسلامی پس از آنکه فراز و فرودی به ‌نسبت قابل‌توجه را پشت‌ سر گذاشت، دوباره در نزدیک‌ترین فاصله با یاران سابقش به ویژه تندروهای اصولگرا قرار گرفته و همچنان احتمال حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ بالاست ولی آنچه شرایط را برای او را خطرناک‌تر کرده و احتمال اجماع دوباره اصولگرایان بر او را منتفی ساخته، نامه‌نگاری‌هایش است. روزی به ولیعهد عربستان سعودی نامه نوشته و او را براساس عرف بین‌المللی «عالیجناب» خطاب کرده و فریاد اعتراض اصولگرایان را بلند می‌کند، روز دیگر از آمادگی‌اش برای ایجاد صلح در جهان با آنجلیناجولی، بازیگر هالیوودی خبر داده و حس طنزپردازی کاربران شبکه‌های اجتماعی را بیدار می‌کند.

محمود احمدی‌نژاد که این روزها از هیچ تلاشی برای بازگشت به اخبار فروگذار نبوده و بعضا اظهاراتی در تضاد ۱۸۰ درجه‌ای با مواضع و اقدامات گذشته‌اش به زبان می‌آورد، در آخرین اقدام خود نه قصد ایجاد صلح در جهان را کرده و نه هدایت قشر خاکستری جامعه ایران را بلکه طی نامه‌ای به وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید، خواستار رسیدگی به شرایط یکی از معدود چهره‌های نزدیک به خود شده است.

رییس دولت‌های نهم و دهم طی نامه‌ای به سیدمحمود علوی ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت معاون خود در دوران حضور در کاخ ریاست‌جمهوری، براساس گزارش منتشرشده در دولت بهار، پایگاه خبری حامی جریان محمود احمدی‌نژاد، به «تشریح اقدامات مخرب و غیرانسانی برخی عوامل موثر در دستگاه اطلاعاتی کشور علیه حمید بقایی و یاران نهضت به سوی بهار» پرداخته و همزمان «خواستار برخورد جدی» وزیر اطلاعات دولت دوازدهم «با این عناصر شد.» دولت بهار به عنوان مرجع اصلی انتشار این نامه، از چیستی اقدامات مخرب مدنظر احمدی‌نژاد جزییاتی منتشر نکرده و برخلاف روال معمول، متن نامه او را نیز روی خروجی خود قرار نداده است ولی به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد در حال آغاز تلاش‌هایی برای آزادی نزدیک‌ترین چهره به خود است.

حمید بقایی که چندی پیش به تحریریه روزنامه شرق حمله کرده و از تیتر این روزنامه بابت مبنای خروجش از ایران به‌شدت عصبی بود، همین چندی پیش و براساس اعلام وکیلش در بیمارستان اعصاب و روان بستری شد. وکیل او علت این اقدام را فشارهای ناشی از بازداشت اعلام کرده و تصاویر منتشرشده از بقایی نیز از کاهش وزن شدید او حکایت داشت. ضعف جسمانی که حتی موجبات اعتراض برخی اصلاح‌طلبان نسبت به وضعیت این زندانی را فراهم آورد و حالا باید منتظر ماند و دید واکنش قوه قضاییه نسبت به نامه محمود احمدی‌نژاد چه خواهد بود چراکه بعید است از وزارت اطلاعات با اطلاعیه یا بیانیه‌ای به تایید یا تکذیب گفته‌های رییس‌جمهوری سابق ایران بپردازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.