کد خبر : 4342
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 آبان 1399 - 17:31

افزایش ۲۱۶ درصدی تولید سنگ آهن در شرکت فراوری صنایع و معادن ماهان سیرجان

افزایش ۲۱۶ درصدی تولید سنگ آهن در شرکت فراوری صنایع و معادن ماهان سیرجان
Print Friendly, PDF & Email

معاون هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان اعلام کرد: میزان تولید سنگ آهن در نیمه نخست امسال در شرکت توسعه فراوری صنایع و معادن ماهان سیرجان در مجموع به یک میلیون و ۲۲۴ هزار و ۳۲۶ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱۶ درصد افزایش نشان می دهد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، محمدحسین بصیری گفت: همچنین عملکرد شرکت گهر پویش گام (معدن ۲ گل گهر) در شش ماهه نخست سال جاری نشان می دهد که میزان تولید در این شرکت در نیمه نخست امسال با ۱۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۶۸ تن رسیده است.

شرکت توسعه فرآوری صنایع و معادن ماهان سیرجان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ ماهان و بازوی اجرایی آن در بخش معدن است که در حال حاضر عملیات استخراج و فروش سنگ آهن از توده معدنی شماره ۵ گل گهر سیرجان را برعهده دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بهره برداری از معدن شماره ۵ گل گهر با سهامداری ۹۵ درصدی در اختیار هلدینگ ماهان و مجری آن، شرکت توسعه فرآوری صنایع و معادن ماهان سیرجان است. همچنین این هلدینگ دارای سهم ۱۸ درصدی در بهره برداری از معدن شماره ۲ گل گهر است که مجری آن شرکت گهر پویش گام است.

بصیری درباره برنامه های هلدینگ “ماهان” که یکی از شرکت های گروه مالی گردشگری است، گفت: از اهداف اصلی این هلدینگ تولید با حداکثر ظرفیت و اشتغالزایی و تکمیل زنجیره تولید از معدن تا صنایع معدنی پایین دستی است. با توجه به ذخیره محدود معادن فعلی، یکی از اولویت های ما خرید معادن و سرمایه گذاری در این بخش در داخل و خارج از کشور، برای افزایش ظرفیت تولید سنگ آهن است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن شامل کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی از راهکارهای افزایش سود دهی وایجاد اشتغال بیشتر است، افزود: بر این اساس برای تامین ۲.۵ میلیون تن خوراک کارخانه گندله نیاز به احداث کارخانه کنسانتره در مجاورت معدن شماره ۵ گل گهر است.

بصیری ادامه داد: هلدینگ ماهان در تکمیل زنجیره تولید، دو طرح احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی به ظرفیت یک میلیون تن و کارخانه گندله‌سازی به ظرفیت ۲.۵ میلیون تن در شهرستان بافت در دست اجرا دارد.
معاون هلدینگ ماهان اظهار کرد: همچنین در فولاد صنعت بناب طرح های توسعه متنوعی در برنامه داریم که عمده ترین آنها شامل مجتمع بناب انواع شمش های فولادی و آلیاژی در قالب دو واحد ذوب شاهین، ذوب شهریار و میلگرد آجدار در اندازه های مختلف با کیفیت های AII و AIII انواع محصولات آلیاژی در مقاطع مختلف، تیرآهن، نبشی و ناودانی در قالب هفت خط تولید نورد گرم تولید می کند.
وی گفت: طرح توسعه فولاد گسترش شهریار نیز شامل چندین طرح است که سرمایه گذاری در این طرح ها از طریق فاینانس تامین خواهد شد. این طرح ها شامل احداث کوره قوس الکتریکی با ظرفیت یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن در سال برای ذوب، احداث خط نورد سنگین تولید تیرآهن با ظرفیت ۷۰۰ هزار تن در سال، احداث خط تولید اسلب و ورق در سایزهای مختلف به ظرفیت ۷۰۰ هزار تن در سال است که میزان سرمایه گذاری مورد نیاز آنها ۵۰۰ میلیون یورو و میزان اشتغالزایی ۱۲۰۰ نفر به طور مستقیم است.
بصیری درباره طرح توسعه فولاد شاهین اظهار کرد: از آنجا که پروژه احداث واحد فاز دوم ذوب ۱۵۰شاهین در مجتمع فولاد صنعت بناب و در کنار فاز اول ذوب ۱۵۰شاهین اجرا خواهد شد، برخی از هزینه های سرمایه گذاری مانند زمین، انشعابات، سیستم انتقال مواد و قسمتی از ماشین ریخته گری پیوسته CCM به صورت انجام شده در نظر گرفته شده است.

این طرح دارای یک کوره ی قوس ۷۰ تن با ظرفیت تولید آن ۴۵۰ هزار تن شمش فولادی در سال است. در مجموع پیش بینی می شود که ۱۸۹ نفر نیروی انسانی در فاز دوم ذوب ۱۵۰ شاهین مشغول به کار شوند.

هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان (سهامی عام) به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه مالی گردشگری، باهدف سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های تخصصی حوزه صنعت و معدن کشور فعالیت می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.