کد خبر : 2174
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 خرداد 1399 - 12:30

با موفقیت انجام شد؛ طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی دوربین‌های نواحی مختلف فولاد مبارکه

با موفقیت انجام شد؛ طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی دوربین‌های نواحی مختلف فولاد مبارکه
Print Friendly, PDF & Email

پروژۀ طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی دوربین‌های اولویت‌دار نواحی مختلف فولاد مبارکه، توسط ناحیۀ اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی شرکت با موفقیت به پایان رسید.

Print Friendly, PDF & Email

 

به گزارش بازتاب خبر ، کارشناس اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی در این خصوص افزود: به‌منظور کنترل فرایندهای نواحی مختلف فولاد مبارکه از اسفندماه ۹۶، تعداد ۴۳۵ سوژۀ دید اولویت‌دار در نظر گرفته شد. پس از آن عملیات بسترسازی، نصب تجهیزات، کابل‌کشی و همچنین نصب انواع دوربین‌های ثابت، دام و اسپید دام انجام شد و در نهایت در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ دوربین‌های جدید در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

محمدحسین صفوی‌پور با تأکید بر این‌که برای این پروژه بالغ‌بر ۱۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده، ادامه داد: در این زمینه از به‌روزترین تجهیزات و تکنولوژی‌ها و  نیز  جدیدترین قابلیت‌های نرم‌افزاری استفاده شده است. این در حالی است که دوربین‌های اسپید دام به‌کاررفته دارای کیفیت ۱۰۸۰P یا همان FULL    HD و درجۀ حفاظت  IP54با قابلیت HDR و پشتیبانی پروتکل ONVIF هستند. همچنین دوربین‌های ثابت علاوه‌بر قابلیت‌های فوق‌الذکر، دارای قابلیت دید در شب و تکنولوژی کاهش نویز هستند و با هوزینگ‌های درجۀ حفاظتی IP67 محافظت می‌شوند.

کارشناس اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی فولاد مبارکه با اشاره به گستردگی مکان‌های نصب این دوربین‌ها گفت: دوربین‌های یادشده در شرکت فولاد مبارکه، مجتمع فولاد سبا و مجموعه فرهنگی ورزشی فردوس نصب شده و به بهره‌برداری رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه گامی بزرگ و سازنده در ایجاد شبکۀ زیرساخت نظارت تصویری بر فرایندهای تولید فولاد مبارکه برداشته شد و از این پس امکان نظارت تصویری بر فرایندهای مختلف پروسۀ تولید به وجود آمده است.

صفوی‌پور گفت: برخی از ویژگی‌های دیگر این پروژه عبارت‌اند از:

– استفاده از دوربین‌های با فناوری دیجیتال IP به‌جای دوربین‌های آنالوگ قدیمی؛

– میزان کابل‌کشی کمتر و انتقال هم‌زمان صدا، تصویر و برق؛

– امنیت ارسال داده‌های رمز در دوربین‌ها و در نتیجه افزایش امنیت؛

– هوشمند بودن دوربین‌ها و امکان تجزیه‌وتحلیل تصاویر و هوشمندسازی فرایند نظارت تصویری؛

– امکان رؤیت تصاویر دوربین‌ها در نقاط مختلف فولاد با توجه به بستر ایجادشده؛

– ایجاد امکان رؤیت کلیۀ تصاویر هر ناحیه در دفتر مدیریت ناحیه؛

– امکان گسترش شبکه و افزایش تعداد دوربین‌ها تا یک ونیم برابر شبکه موجود.

وی در پایان از حمایت‌ها و اقدامات مدیریت و کارکنان اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی، مدیریت بازرسی فنی و اتوماسیون و ابزار دقیق، واحد مخابرات، مهندسی کارخانه، شرکت‌های فنی مهندسی فولاد مبارکه و ایریسا به‌عنوان پیمانکار و کلیۀ همکارانی که در نواحی مختلف در راستای پیشرفت این پروژه همکاری داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

 

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.