کد خبر : 2466
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 تیر 1399 - 10:45

آزمایش واکسن ضد کرونای چین در امارات تکمیل می‌شود

آزمایش واکسن ضد کرونای چین در امارات تکمیل می‌شود
Print Friendly, PDF & Email

آزمایش بالینی فاز سوم نخستین واکسن منتخب چین در مقابله با ویروس کرونا از روز سه‌شنبه در امارات متحده عربی به طور رسمی آغاز شده است. به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، آزمایش بالینی فاز سوم نخستین واکسن منتخب چین در مقابله با ویروس کرونا از روز سه‌شنبه در امارات

Print Friendly, PDF & Email

آزمایش بالینی فاز سوم نخستین واکسن منتخب چین در مقابله با ویروس کرونا از روز سه‌شنبه در امارات متحده عربی به طور رسمی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، آزمایش بالینی فاز سوم نخستین واکسن منتخب چین در مقابله با ویروس کرونا از روز سه‌شنبه در امارات متحده عربی به طور رسمی آغاز شده است.

این روند نخستین بررسی آزمایش بالینی در خارج از کشور چین برای یک واکسن چینی است.

 گروه ملی بیوتک چین (CNBG) بزرگ‌ترین تأسیسات تولید واکسن غیرفعال COVID-19 را در جهان ساخته است ، با استانداردهای ساخت و ساز و سطح کیفیت که شرایط جهانی را برآورده می‌کند.

بر اساس بیانیه رسمی شرکت داروسازی سینوفارم، عبدالرحمن محمد آل اویس، وزیر وزارت بهداشت امارات متحده عربی سند تایید آزمایش بالینی را به سینوفارم صادر کرد.

 افتتاحیه کار آزمایی بالینی فاز سه واکسن تهیه‌شده توسط گروه ملی داروسازی سینوفارم (Sinopharm ) چین، به‌طور آنلاین در پکن، ووهان چین و ابوظبی امارات و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

این اولین شرکت در چین است که یک آزمایش بالینی خارج از کشور در مورد واکسن COVID-19 را انجام داده است.

کارشناسان می‌گویند تحقیقات بالینی واکسن معمولاً به سه مرحله تقسیم می‌شود؛ مرحله اول عمدتا ایمنی را ارزیابی می‌کند. فاز دوم بیشتر  ایمنی واکسن‌ها را ارزیابی می‌کند و روش‌های واکسیناسیون را مورد بررسی قرار می‌دهد. فاز سوم به طور عمده ایمنی و اثربخشی واکسن را در جمعیت بیشتری ارزیابی می‌کند.

ارزیابی ایمنی در کل فرایند تحقیقات بالینی انجام می‌شود؛ در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش، این واکسن‌ها بی خطر و مؤثر هستند و می‌توانند جمعیت واکسینه شده را از COVID-19 محافظت کنند.

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.