کد خبر : 2561
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 تیر 1399 - 12:04

احتمال کاهش تقاضای جهانی برای دلار

احتمال کاهش تقاضای جهانی برای دلار
Print Friendly, PDF & Email

استراتژیست ارشد ارزی دویچه بانک از احتمال تضعیف دلار در برابر رقبای جهانی خود خبر داد. به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، سمیر گوئل- استراتژیست ارشد دویچه بانک در امور ارزهای آسیایی با اشاره به احتمال شیوع موج دوم کرونا در آمریکا گفت: سوال بزرگی که سرمایه گذاران در حال حاضر

Print Friendly, PDF & Email

استراتژیست ارشد ارزی دویچه بانک از احتمال تضعیف دلار در برابر رقبای جهانی خود خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، سمیر گوئل- استراتژیست ارشد دویچه بانک در امور ارزهای آسیایی با اشاره به احتمال شیوع موج دوم کرونا در آمریکا گفت: سوال بزرگی که سرمایه گذاران در حال حاضر ممکن است داشته باشند این است که آیا دلار در شرایط کنونی باز هم یک ارز امن محسوب می شود یا خیر؟

آن طور که داده های دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد بین روزهای جمعه و شنبه بیش از ۳۰ مورد ابتلای جدید به کووید-۱۹ در آمریکا گزارش شده است که از ابتدای ماه می تاکنون بی سابقه بوده است.

دلار در ماه ژوئن صعود بسیاری خوبی در برابر بسیاری از ارزهای دیگر داشته و شاخص دلار بارها به محدوده بالای ۹۷ واحد رسیده است. گوئل با اشاره به اینکه در هفته های اخیر شاهد افزایش محسوس تقاضا برای دلار بوده ایم افزود: به نظر می رسد این تقاضای ناشی از شرایط اضطراری در حال محو شدن باشد.

گوئل هم چنین در رابطه با چشم انداز پیش روی یوان نیز گفت: شرایط بنیادین برای یوان در حال حاضر مطلوب است. نرخ برابری دلار این ماه به بالای محدوده مقاومتی ۷.۱ نیز رسید اما نتوانست خیلی پایداری کند و مجددا از این کانال عقب نشست. روند بازگشایی بخش های مختلف اقتصادی در چین زودتر از بسیاری از کشورهای دیگر آغاز شده و این مساله برای یوان خبر خوبی است.

روابط بین آمریکا و چین در بسیاری از جبهه ها متشنج شده است: از جنگ تجاری و اختلاف بر سر تعرفه ها تا دعوا بر سر تصاحب تکنولوژی های روز و حتی اختلاف نظر بر سر منشا شیوع ویروس کرونا در جهان. کوئل هم چنین با اشاره به اینکه بانک مرکزی آمریکا از بسیاری از ابزارهای در اختیار خود استفاده کرده است افزود: فکر می کنم برای فدرال رزرو پنجره های کمی  باقی مانده است در حال که بانک مرکزی چین هنوز فضای مانور بیشتری برای اقدامات حمایتی و محرک دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.