کد خبر : 2701
تاریخ انتشار : شنبه 7 تیر 1399 - 12:09

کاهش ظرفیت مهدکودک‌ها در روزهای کرونایی

کاهش ظرفیت مهدکودک‌ها در روزهای کرونایی
Print Friendly, PDF & Email

محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه رعایت نکات  بهداشتی در تمام مهدهای کودک یکی از مسائل  مهم است، اظهار کرد:  در حال حاضر پس از شیوع کرونا در کشور یکی از نکات مهم در  مهدهای کودک

Print Friendly, PDF & Email

محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه رعایت نکات  بهداشتی در تمام مهدهای کودک یکی از مسائل  مهم است، اظهار کرد:  در حال حاضر پس از شیوع کرونا در کشور یکی از نکات مهم در  مهدهای کودک رعایت بهداشت فردی و گندزدایی سطوح مشترک است. باید توجه ویژه‌ای به مسئله فاصله‌گذاری اجتماعی در مهدکودک‌ها شود.

او با اشاره به اینکه در مهدکودک‌هایی که موادغذایی به کودکان عرضه می شود باید به طور دقیق و براساس دستورالعمل‌ها بهداشت و بهداشت مواد غذایی رعایت شود، ادامه داد: باید تلاش شود تا محل اقامت بچه ها در مهدهای کودک به خوبی گندزدایی شده و برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی میزان  ظرفیت این مراکز کاهش پیدا کند.

لزوم استفاده کارکنان مهدکودک‌ها از ماسک

معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت تاکید کرد: بچه‌ها نسبت به افراد بزرگسال کمتر نکات بهداشتی را رعایت می کنند. باید  نحوه صحیح شستن دست‌ها را به کودکان  آموزش داد.

او ادامه داد: باید سطوح مشترک  به طور مرتب گندزدایی شود و کارکنان مهدکودک از ماسک استفاده کنند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا در این مراکز قطع شود.

فرهادی تاکید کرد: کودکان باید از لوازم شخصی خودشان استفاده کنندو تبادل وسایل بین آنها در مهدهای کودک به حداقل برسد. تهویه مهدهای کودک از اهمیت خاصی برخوردار است و مراکزی که دارای دستگاه هواساز هستند مشکلات کمی خواهند داشت، اما مهدکودک‌هایی که این دستگاه‌ها  را ندارند بهتر است از تهویه طبیعی مانند باز کردن پنجره‌ها  استفاده کنند.

او بیان کرد: در مهدهای کودکی که از کولرهای آبی یا گازی برای تهویه استفاده می کنند نباید باد کولر به طور مستقیم به کودکان بخورد، هوا به طور غیرمستقیم  باید خنک شود.

او گفت: در برخی از مراکز وسایل اسباب بازی به بچه‌ها ارائه می شود که باید پس از پایان کار کودکان با آنها وسایل به طور کامل گندزدایی شوند. تمام کارکنان مهدهای کودک باید به صورت خود اظهاری فرم های مربوطه را که در سایت وزارت بهداشت است پر کرده و در صورت داشتن علائمی شبیه سرماخوردگی تحت هیچ شرایطی در محل کار خود حاضر نشوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.