کد خبر : 2718
تاریخ انتشار : شنبه 7 تیر 1399 - 13:20

برگزاری نشست هم‌اندیشی علما و روحانیون در سنندج

برگزاری نشست هم‌اندیشی علما و روحانیون در سنندج
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آیت‌الله سیدمحمدحسینی شاهرودی  نماینده، ولی فقیه در کردستان در این نشست با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اقدامات ارزشمند روحانیون در راستای مقابله با این ویروس گفت: علما و روحانیون در شرایط کنونی می‌توانند با دعوت مردم به آرامش و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین آگاه‌سازی مردم نقش‌آفرین باشند. او با اشاره

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آیت‌الله سیدمحمدحسینی شاهرودی  نماینده، ولی فقیه در کردستان در این نشست با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اقدامات ارزشمند روحانیون در راستای مقابله با این ویروس گفت: علما و روحانیون در شرایط کنونی می‌توانند با دعوت مردم به آرامش و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین آگاه‌سازی مردم نقش‌آفرین باشند.

او با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت فضای مجازی در اطلاع‌رسانی و انعکاس فعالیت‌های دینی و فرهنگی اثرگذار است، افزود: روحانیون می‌توانند با تولید محتوای دینی و فرهنگی موثر در قالب نماهنگ‌های تبلیغاتی، متن و … از فضای مجازی برای امر تبلیغ استفاده ببرند.

نماینده، ولی فقیه در کردستان خواستار افزایش مطالعه روحانیون و علما در فضای مجازی شد و بیان کرد: استفاده از کتابخانه‌های دیجیتال و فضای مجازی برای به روزرسانی علم و دانش می‌تواند مثمر ثمر باشد و روحانیون باید از این ظرفیت استفاده ببرند.

آیت‌الله شاهرودی بیان کرد: روحانیون و طلاب در فضای مجازی گروهی برای ارتباط و تبادل نظر داشته باشند تا بتوانند بیشتر از فعالیت‌های هم بهره ببرند.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان همچنین به شخصت والای حضرت فاطمه معصومه (س) پرداخت و بیان کرد: ویژگی‌های بارز ایشان باید برای جوانان امروز به‌ویژه دختران و زنان بازگو شود.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه آنچه که در میزان تأثیرگذاری تبلیغ دین مهم و اثرگذار است شیوه تبلیغ است، اعلام کرد: اگر انسان در مسیر تبلیغ دین از معیار‌های عقلانی عبور کند قطعا این تبلیغ او اثر مثبتی نخواهد داشت.

او افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در حرکت جدید و گام دوم چند رویکرد را انتخاب کرده است که براساس این رویکردها، تبلیغ را از چارچوب منبر و جماعت به متن جامعه کشانده و می‌خواهد در مسئله تبلیغ از تبلیغ اجتماعی هم بهره ببرد.

حجت‌الاسلام حاتمیان بیان کرد: حضور اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی و تشکل‌های وابسته، فعالیت جهادی و ارتباط با تشکل‌های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت آن‌ها سه رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی است که در اجرای برنامه و فعالیت‌های خود در پیش گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.