کد خبر : 2773
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 تیر 1399 - 9:05

۴۰ درصد درآمد سال گذشته طی ۳.۵ ماه محقق شد

۴۰ درصد درآمد سال گذشته طی ۳.۵ ماه محقق شد
Print Friendly, PDF & Email

در حالی که درسال گذشته سود سمگا از خرید و فروش های بورسی خود حدود ۲۰ میلیارد تومان بوده، این رقم تنها در ۳.۵ ماه سال جاری بیش از ۷۵ میلیارد برآورد می شود و بر این اساس سمگا موفق شده بیش از ۴۰ درصد کل درآمد سال گذشته را از محل خرید و فروش سهام تنها طی ۳.۵ ماه کسب کند.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده : در حالی که درسال گذشته سود سمگا از خرید و فروش های بورسی خود حدود ۲۰ میلیارد تومان بوده، این رقم تنها در ۳.۵ ماه سال جاری بیش از ۷۵ میلیارد برآورد می شود و بر این اساس سمگا موفق شده بیش از ۴۰ درصد کل درآمد سال گذشته را از محل خرید و فروش سهام تنها طی ۳.۵ ماه کسب کند.

گروه سمگا به طور مستقیم و غیرمستقیم مالک بیش از ۱۰ درصد بانک گردشگری است و با توجه به بخشنامه جدید بانک مرکزی بر اساس شرایطی که این بانک تعیین کرده، شرکت‌های حقوقی می توانند تا ۳۰ درصد به عنوان سهام خود در بانکها را افزایش دهند، لذا باید منتظر خیز شمگا برای تصاحب درصد بیشتری از سهام (وگردش) باشیم و در صورتی که مدیران سمگا بتوانند مجوز مربوطه را از بانک مرکزی دریافت کنند و منابع مالی را نیز تامین شود طی یک الی دو سال آتی مالکیت سمگا در بانک گردشگری به ۳۰ درصد ارتقا خواهد کرد.

۴۶ درصد پروژه فدک اصفهان در مالکیت سمگا

نکته دیگر در خصوص سرمایه‌گذاری‌های سمگا می‌توان به خرید سهام فراگستر فدک اسپادان مالک پروژه فدک در اصفهان اشاره کرد، این مجتمع با کاربری اداری، تجاری ومسکونی در حال ساخت است و ماه گذشته ۴۶ درصد آن به مالکیت گروه (سمگا)در آمده و جزو سرمایه گذاریهای بسیارمطلوب این هلدینگ محسوب می شود، با توجه به اینکه پروژه های اینچنینی دیر بازده هستند، سال‌های آتی سود قابل توجهی از بابت این سرمایه گذاری ها متوجه سمگا خواهد شد.

کاروانسرای وکیل کرمان دیگر دارایی ارزشمند سمگا

کاروانسرای وکیل کرمان که در نیمه دوم امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، دیگر سرمایه گذاری ارزشمند سمگا محسوب می شود، با توجه به وجود غرفه های تجاری سودآوری خوبی برای سمگا به همراه خواهد داشت.

سود ۷۵ میلیاردی ۳.۵ ماهه در حساب سمگا

اتفاقی که امسال در بازار سرمایه رخ داد، بازدهی عجیب شاخص کل بود که درآمد سمگا ازمحل خرید و فروش سهام را به شدت متاثر کرده و این شرکت به خوبی از این قضیه منتفع شده، بر این اساس در حالی که درسال گذشته سود سمگا از محل خرید و فروش های بورسی خود حدود ۲۰ میلیارد تومان بوده، این رقم تنها در ۳.۵ ماه سال جاری بیش از ۷۵ میلیارد تومان برآورد می شود.

بر طبق اطلاعات بارگذاری شده به صورت ماهانه در سامانه کدال ، سمگا موفق شده بیش از ۴۰ درصد کل درآمد سال گذشته را از محل خرید و فروش سهام طی تنها۳.۵ ماه درآمد کسب کند که با توجه به بررسی پرتفوی شرکت در گزارشات خرداد ماه منتشر شده در کدال، پیش بینی می شود در شش ماهه نخست سال جاری شرکت بتواند درآمدی بالغ بر ۶۰ درصد کل درآمد سال گذشته را شناسایی کند.

آیا این پروژه زیر مجموعه جدید سمگا خواهد بود؟

دیگر نکته جالب درمورد سرمایه گذاری های سمگا مطرح است مالکیت مستقیم حدود ۴۰ درصدی این شرکت در پروژه پارس زیگورات مشتمل بر هتل، واحدهای تجاری و اداری در سیرجان است، با توجه به واقع شدن این پروژه در منطقه آزاد تجاری سیرجان و بر اساس مطالعات انجام شده در زمان احداث، پروژه بسیار ارزشمندی محسوب می شود .

ضمن آنکه احتمال دارد مدیران سمگا بابت وصول طلب خود از دیگر سهامداران این شرکت، اقدام به افزایش درصد سهامدارای خود در این شرکت از محل تهاتر مطالبات خود با سهام شرکت مذکور نمایند که نهایتا در آینده شرکت پارس زیگورات به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه فرعی سمگا ثبت خواهد شد.

گرچه ساخت هتل این مجموعه زمان‌بر خواهد بود لیکن به نظر می رسد گروه سمگا در صورت افزایش درصد مالکیت خود در پروژه پارس زیگورات بتواند سوداوری خوبی را طی ماه‌ها و سال‌های آتی برای سهامداران خود به ارمغان بیاورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.