کد خبر : 3967
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 - 9:17

پشت پرده اتفاقات چند روز اخیر در مورد الگوریتم

پشت پرده اتفاقات چند روز اخیر در مورد الگوریتم
Print Friendly, PDF & Email

الگوریتم شبیه یک چرخ خیاطی هست. چرخ خیاطی وقتی اختراع شد، مخترع را در میدان شهر کتک زدند و از شهر تبعید شد! فکر می‌کردند چرخ خیاطی قرار است خیاط‌ها را بیکار کند!

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده : جنگ بین ربات و انسان‌! الان با یک نگاه ساده می‌توان فهمید که خیاط‌ها بسیار بیشتر شدند و چرخ خیاطی ابزار دست آن‌هاست.
نه تنها جای آن‌ها را نگرفته بلکه کمک می‌کند:
کیفیت کارشان بالا برود و محکم و صاف و صوف بدوزن.

کمک می‌کند ریسک‌های کارشان کمتر بشود و سوزن در انگشتشان نرود.
کمک می‌کند بتوانند به جای اینکه به دوختن فکر کنن به این فکر کنند که چه مدل لباسی الان جامعه می‌پسندد.
دقت کنید که چرخ خیاطی نمی‌تواند مدل مانتوی جلو باز را اختراع کند. بلکه هنوز هم خلاقیت در ذهن خیاط و انسان باهوش است و چرخ خیاطی فقط ابزاری است برای پیش‌بردن آنچه در ذهن دارد.

الگوریتم شبیه یک چرخ خیاطی هست. می‌بینیم که الان در شبکه‌های اجتماعی مردم را می‌ترسانند که جنگ ربات و انسان و … می‌خواهند کتکش بزنند و از شهر تبعیدش کنند. فکر می‌کنند الگوریتم قرار است معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را بیکار کند! جنگ بین ربات و انسان! واقعیت این است با یک نگاه ساده به معاملات الگوریتمی در این می‌توان فهمید الگوریتم باعث تغییر فرهنگ از نوسان‌گیری به سرمایه‌گذرای خواهد شد. ابزار دست یک معامله‌گر است.
نه تنها جای آن‌ها را نمی‌گیرد بلکه کمک می‌کند:
کیفیت معاملاتشان بالا برود و به جای سیگنال گرفتن از کانال‌های تلگرامی به دقت بازار را برایت بررسی می‌کند و بدی‌ها و خوبی‌های سهمی که میخرید را بدون جهت‌گیری نمایش می‌دهد.
کمک می‌کند ریسک معاملات‌مان کمتر بشود و سهام کوچک و سفته‌بازی در سبدمان به اشتباه نخریم.
کمک می‌کند شما به عنوان سرمایه‌گذار به جای فکر کردن به اینکه در چه قیمتی و چطور با زحمت در سامانه آنلاین سفارش بگذارید، فرصت پیدا کنید که به چینش پورتفو و بهینه‌سازی سرمایه‌گذاری خود فکر کنید.
دقت کنید که معاملات الگوریتمی نمی‌تواند به بازار هیجان و یا سود عجیب و غریب ایجاد کند. بلکه هنوز هم خلاقیت در ذهن معامله‌گر و سرمایه‌گذار باهوش است و معاملات الگوریتمی فقط ابزاری است برای پیش‌بردن آنچه در ذهن دارد.

در بورس نزدک، نزدیک به ۵۰۰ شرکت مجوز بازارگردانی الگوریتمی روی سهام دارند و مقالات متعددی از جمله مقاله وکتارمن در سال ۲۰۰۷ به سادگی اثبات می‌کنند که بازارگردانی الگوریتمی از ایجاد شوک‌ها و تنش‌های هیجانی در بازار جلوگیری می‌کند. در تمامی بازار‌های برتر بورس دنیا حداقل یک بازارگردان الگوریتمی روی هر سهم فعال است.

برخی از نتایج بکارگیری معاملات الگوریتمی برای سهامداران و سرمایه‌گذاران خرد و مردم به شرح ذیل است:
هزینه کمتر معاملاتی برای سرمایه‌گذاران (تعداد سفارشات زیاد در سمت عرضه و تقاضا باعث می‌شود هر وقت که اراده کنیم برای فروش، سفارشی باشد که به آن بفروشیم).
افزایش حجم معاملاتی و نقدشوندگی (هر چه حجم معاملات یک سهم بیشتر باشد امکان دستکاری در قیمت کمتر است و این باعث تحلیل‌پذیری بیشتر می‌شود).
نوسان پذیری کمتر (نوسان‌های زیاد معمولا در سهام کم‌معاملات و توسط سفته بازان اتفاق می‌افتد).
افزایش عمق بازار (هر چه عمق بازار بیشتر شود، تحلیل‌ها بهتر جواب می‌دهند و زندگی در بازار راحت‌تر است).
اگر جایی حواسمان نباشد و بخواهیم سهم پرریسکی معامله کنیم بهمان هشدار می‌دهد و مراقب رفتارهای هیجانی ما هست.
حداقل شدن تاخیر در اجرای سفارشات (همیشه سفارشاتی برای پاسخ به سفارش ما هستند نباید ساعت‌ها منتظر شویم که یکی از ما بخرد یا به ما بفروشد)
یک سوال اساسی از خود بپرسیم: به نظر شما مردم از آمدن تاکسی های اینترنتی ضرر کردند؟ قیمت کمتر از ۳ سال پیش، راحتی بیشتر، شفافیت بیشتر، سادگی استفاده و …

تکنولوژی و الگوریتم باعث دسترسی بیشتر مردم به اطلاعات با کیفیت و واقعی می‌شود.

پشت نقاب حمایت از مردم در کانال‌های سیگنال فروش بدون نام و نشان، افرادی قرار گرفتن که خدا می‌داند می‌خواهند از ندانستن مردم سو استفاده کنند و نگذارند مردم به سرمایه‌گذاری باکیفیت دست پیدا کنند؟ می‌خواهند مردم به جای اینکه چرخ خیاطی داشته باشند همیشه محتاج گرفتن سیگنال از کانال‌های بدون نام و نشان خودشان باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.