کد خبر : 4054
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مهر 1399 - 15:31

دیدار محرمانه مرکل با مخالف ولادیمیر پوتین در بیمارستان

دیدار محرمانه مرکل با مخالف ولادیمیر پوتین در بیمارستان
Print Friendly, PDF & Email

یک رسانه‌ آلمانی از دیدار محرمانه صدراعظم این کشور با «الکسی ناوالنی» مخالف دولت روسیه در بیمارستان برلین خبر داد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، در ادامه جنجال‌ها بین کشورهای غربی به ویژه آلمان با روسیه بر سر ادعای مسمومیت یک مخالف دولت روسیه، خبرها از دیدار محرمانه آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با این فرد حکایت دارد.

به گزارش شبکه «ای بی سی نیوز»، الکسی ناوالنی مخالف دولت روسیه خبر مجله اشپیگل درباره بازدید صدراعظم آلمان از او در زمان بستری بودن او در بیمارستانی در برلین را تایید کرد.

این رسانه آلمانی شامگاه یکشنبه (دیشب) به نقل از منابع مطلع خبر داد که آنگلا مرگل در دیداری محرمانه از بیمارستان محل حضور ناوالنی در برلین با او که در حال معالجه بود، ملاقات کرد.

با گذشت ساعاتی بعد از انتشار این خبر، خود ناوالنی در پیامی توییتری دیدار مرکل از او در بیمارستانی در برلین را تایید کرد.

این مخالف دولت روسیه نوشت: «یک دیدار انجام شد اما نباید آن را محرمانه خواند بلکه یک بازدید خصوصی و مکالمه (مرکل) با خانواده بود. من از صدراعظم مرکل به خاطر دیدار با من در بیمارستان بسیار سپاسگذارم».

رسانه‌ای شدن دیدار صدراعظم آلمان با مخالف دولت روسیه کمتر از ۵ روز بعد از مرخص شدن او از بیمارستان «شاریت» برلین انجام شد؛ بیمارستانی که ناوالنی ۳۲ روز آنجا بستری بود و ۲۴ روز از این ایام را در بخش مراقبت‌های ویژه سپری کرده بود.

این بیمارستان سه‌شنبه هفته گذشته در توییتر ضمن اعلام مرخص شدن ناوالنی اعلام کرد، پزشکان آلمانی می‌گویند امکان بهبود کامل وی وجود دارد، گرچه ارزیابی عوارض طولانی‌مدت «مسمویت شدید» وی دشوار است.

ناوالنی ۷ سپتامبر، درست چند روز بعد از آن که دولت آلمان ادعای مسمومیت وی با گاز عامل اعصاب «نوویچوک» را مطرح کرد از کما خارج شد.

ادعایی که روسیه آن را رد و اعلام کرد آزمایش ناوالنی هیچ شواهدی از وجود این سم را نشان نداده و همچنین از برلین خواست مدارک خود در اثبات این ادعا را با مسکو به اشتراک بگذارد. اقدامی که تاکنون دولت آلمان از انجام آن طفره رفته است.

این مخالف دولت روسیه روز ۲۰ اوت هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو علائم بیماری از خودش نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد و سپس به آلمان انتقال یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.