کد خبر : 4205
تاریخ انتشار : جمعه 18 مهر 1399 - 17:19

میراث عظیم فولاد مبارکه

میراث عظیم فولاد مبارکه
Print Friendly, PDF & Email

پروژه نوردم گرم ٢ که به همت حمیدرضا عظیمیان پس از سال ها وارد فاز اجرایی شد از آن دسته از پروژه هایی که به واسطه آن علاوه بر آنکه از خام فروشی فولاد خام به کشورهای دیگر جلوگیری خواهد شد کشور از واردات ورق های گرم فولادی بی نیاز خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده؛ پروژه نوردم گرم ٢ که به همت حمیدرضا عظیمیان پس از سال ها وارد فاز اجرایی شد از آن دسته از پروژه هایی که به واسطه آن علاوه بر آنکه از خام فروشی فولاد خام به کشورهای دیگر جلوگیری خواهد شد کشور از واردات ورق های گرم فولادی بی نیاز خواهد شد.

 

 

نیاز حال حاضر ورق فولادی کشور ۷.۲ میلیون تن در سال است که اگرصنایع فولادی با تمام توان خود و به صورت مستمر فعالیت خود را ادامه دهند تنها قادر به تولید ۵ میلیون تن خواهند بود در نتیجه آن، برای صنایع نیازمند به ورق های فولادی راهی نمی ماند جز آنکه کسری دومیلیونی سالیانه خود را از طریق واردات مرتفع کنند. حال قرار است با افتتاح نورد گرم۲ کسری دو میلیون تنی جبران، و ظرفیت سالانه تولید ورقه های فولادی به ۸ میلیون تن در سال برسد

 

 

به واسطه این پروژه تاثیرپذیری اقتصاد فولاد نیز از تحریم های وزارت خزانه داری امریکا که در اوایل تیرماه سال جاری اجرایی شد کمتر خواهد شد.

 

 

دراین میان بدقولی شرکت آلمانی در عمل به تعهداتش که بایستی اجرای نوردگرم ٢ را عملیاتی میکرد هم موجب سنگ اندازی درپیش مدیران این شرکت و تاخیر چندین ساله ان شده بود اما حمیدرضا عظیمیان دست روی دست نگذاشت تا ببیند چه روزی شرکت آلمانی وارد عمل خواهد شد و درطول دوران مدیریت خود به مذاکره با دیگر رقبای حاضر درصحنه پرداخت تا انکه توانست با شرکت چیان از کشور به توافق نهایی برای احداث این خط تولیدی برسد.

 

 

برحسب پیش بینی این پروژه که کلنگ زنی ان در اوایل تابستان سال جاری انجام شد بیش از ۳۰ ماه به درازا بکشد.

 

 

شاید سالیانی چند طول بکشد تا کارشناسان صنایع فولادی به اهمیت اجرای این پروژه و برکاتی که در آینده از قِبَل آن برای کشور ایجاد می‌شود پی ببرند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.