کد خبر : 4377
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آبان 1399 - 19:44

خدمت‌رسانی بانک رفاه کارگران به استان های محروم و کم برخوردار

خدمت‌رسانی بانک رفاه کارگران به استان های محروم و کم برخوردار
Print Friendly, PDF & Email

محرومیت‌زدایی و کمک به مناطق محروم و کم برخوردار از سوی شبکه بانکی تنها محدود به اعطای تسهیلات و اختصاص اعتبارات نمی‌شود و یک بانک مسئولیت‌پذیر به‌ویژه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی تلاش می‌کند تا بخشی از منابع خود را صرف ثبت لبخند رضایت بر چهره محرومان جامعه کند، از کمک به ساخت مدرسه در مناطق محروم و کم برخوردار تا حضور در دورافتاده‌ترین شهرها و روستاهای کشور برای خلق یک اتفاق خوب.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده , روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از پایگاه خبری تحلیلی دنیای بانک و بیمه؛ خلق اتفاقات خوب و رضایت‌بخش یکی از مأموریت‌ها و اولویت‌های اصلی بانک رفاه کارگران به شمار می‌رود؛ چرا که این بانک سلامت‌محور تلاش می‌کند تا با هزینه کردن بخشی از منابع خود در طرح‌ها و پروژه‌های حمایتی، سلامتی مردم را تضمین کند. از جمله اقدامات بانک رفاه کارگران می‌توان به گام برداشتن این بانک جهت تأمین آب شرب و سالم در مناطق روستایی به‌ویژه در روستاهای استان سیستان و بلوچستان در جنوب ایران اشاره کرد. اهدای ۱۲۰۰ تانکر آبرسانی به روستاهای محروم و نیازمند استان سیستان و بلوچستان از سوی بانک رفاه کارگران باعث خواهد شد تا بخشی از این سرزمین از امکان دسترسی به آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند. سرمایه‌گذاری در حوزه مسئولیت اجتماعی در نگاه بانک رفاه کارگران، یک ضرورت و دارای اهمیت مضاعف است و نه ‌تنها این بانک دسترسی آسان شهروندان به خدمات متنوع بانکی را فراهم آورده بلکه همواره با خدمت رسانی و حمایت از محرومان جامعه، شرایط زندگی و معیشت و سلامت آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

بانک رفاه کارگران در کنار سیل‌زدگان
یکی از برنامه‌های جدی بانک رفاه کارگران، مأموریت ویژه‌ای است برای توسعه استان سیستان و بلوچستان و البته سایر استان‌های کم برخوردار. وقتی که سیل می آید و هستی مردم را به یغما می برد نگاه ها به سوی موسسه های مالی و بانک هاست که چگونه به یاری سیل زدگان می آیند. سیل بهمن‌ماه سال گذشته در استان سیستان و بلوچستان زندگی بسیاری از شهروندان به‌ویژه روستاییان را تحت تأثیر خود قرار داد، به خانه‌ها آسیب زد، کسب ‌و کارها و مشاغل روستاییان را از بین برد و زنگ خطری جدی به صدا درآمد و همان روزهای سیلابی بود که مدیران بانک رفاه کارگران عزم سفر به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان کردند و از کمک این بانک به سیل‌زدگان خبر دادند تا بگویند که این بانک در کنار آن‌هاست و تلاش می‌کند تا جریان زندگی این مردم به حالت عادی برگردد.

درهمان گام نخست هیأت مدیره بانک تصمیم گرفت بخش اعظمی از محل بودجه تبلیغاتی خود در قالب کمک بلاعوض برای تهیه مخازن آب، تانکر آبرسانی، ساخت مدرسه و۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه نیز برای کمک به هموطنان سیل زده به شهروندان این استان اختصاص داده شود. در واقع بودجه تبلیغاتی بانک رفاه کارگران صرف پروژه تهیه مخازن آب و تانکر‌های آب‌رسان شد و البته دستور ویژه مدیرعامل بانک این بود که سقف اعتبارات این استان درگیر سیلاب، افزایش یابد. علاوه بر اینکه کارکنان بانک رفاه کارگران هم از نقش انسانی خود غافل نبودند و ۵ میلیارد ریال به سیل‌زدگان کمک کردند تا جلوه‌ای از همدردی و نوع‌دوستی خود را به نمایش بگذارند، حضور همه جانبه در مناطق سیل زده و کمک به هم وطنان درگیر با سیلاب محور نخست برنامه های این بانک قرار گرفت.

رفاه را با هم رقم می‌زنیم

بانکی که به گفته مدیرعاملش اسماعیل لله‌گانی کمک به رفع محرومیت، اشتغال‌زایی و رونق تولید در مناطق محروم و کم برخوردار را در زمره هدف‌های کلان خود می‌بیند، تدبیر و تصمیم به‌موقع گرفت و در اوج گرفتارشدن مردم در سیلاب به کمک آن‌ها رفت. بانکی که هدفش کمک به اقتصاد و سلامت کشور است، در عمل نشان داد که برای کمک به پروژه احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی فوق تخصصی به‌عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان جنوب شرق کشور آماده است. ۷۰۰ میلیارد ریال به همراه ۱۶ میلیون دلار، اعتباری بود که بانک رفاه کارگران برای ساخت این بیمارستان در نظر گرفت و علاوه بر آن برای ساخت بیمارستانی ۱۰۰ تختخوابی در شهر زاهدان هم اعتباری بالغ‌بر ۲۹۰ میلیارد ریال و ۱۷ میلیون دلار در نظر گرفت.
نه‌ فقط کمک‌های بلاعوض بلکه تقویت پایه‌های اقتصادی دیار سیستان و بلوچستان هم در اولویت نخست خانواده بزرگ بانک رفاه کارگران است. ۴۰۰ میلیارد ریال برای احداث یک کارخانه تولید کود شیمیایی، ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی، فرستادن ۲۵۲۱ عروس و داماد به خانه بخت با وام ازدواج ۶۵۰ میلیارد ریالی، کمک ۵۰۰ میلیاردی به دانشگاه علوم پزشکی این استان و البته ساخت یک مدرسه امن ۶ کلاسه در روستای سنجرانی شهرستان هامون و اهدای تبلت به دانش آموزان این استان تنها بخشی از تلاش این بانک برای نشان دادن ‌حمایت واقعی خود از شهرها و روستاهای محروم این استان است.
شهروندان و به‌ویژه روستاییان سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان حالا شاهد این هستند که بانک رفاه کارگران به وعده خود عمل کرده و در کنار آن‌هاست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.