کد خبر : 4519
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 آبان 1399 - 22:27

خداقوت مدیرعامل فولاد مبارکه به مجریان تعمیرات برنامه‌ریزی‌شدۀ سالانۀ واحد گندله‌سازی

خداقوت مدیرعامل فولاد مبارکه به مجریان تعمیرات برنامه‌ریزی‌شدۀ سالانۀ واحد گندله‌سازی
Print Friendly, PDF & Email

هم‌زمان با انجام تعمیرات برنامه‌ریزی‌شدۀ واحد گندله‌سازی که با انجام بیش از ۲۶ هزار نفرساعت فعالیــت تعمیـــراتی انجام شد، مهندس حمیــدرضا عظیمیــان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، به همراه جمعی از معاونان و مدیران این شرکت، با حضور در ناحیۀ گندله‌سازی، از نزدیک به کارکنان این ناحیه خدا قوت گفت.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده , مدیرعامل فولاد مبارکه ایمنی بالا و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی مربوط به بیماری کرونا حین این عملیات بزرگ را از مهم‌ترین دستاوردهای این کار دانست و گفت: آماده شدن خط تولید و اینکه همۀ کارکنان حاضر در شات‌دان با سلامتی کامل از عهدۀ این کار برآمدند، شایستۀ قدردانی است.

از این رو، از دقت نظر و توجه همۀ همکاران در این تعمیرات تشکر می‌کنم.
وی در همین خصوص تصریح کرد: همان‌گونه که بارها تأکید داشته‌ایم برای مدیریت فولاد مبارکه، اهمیت حفظ سلامتی کارکنان بیش از اجرای  امور    است. بر همین اساس با تقسیم‌بندی فعالیت‌های تعمیراتی و کاهش زمان اجرا  از ۳۵ هزار به ۲۵ هزار نفر ساعت، این نتایج ارزشمند به دست آمد.

مهندس عظیمیان خاطرنشان کرد: نکتۀ مهم دیگر این است که تا وقتی در فولاد مبارکه تعمیرات از پیش تعیین‌شده انجام می‌شود، یعنی بخش مهندسی و بهره‌برداری کارخانه به‌درستی وظایف خود را انجام می‌دهد؛ اما اینکه گاهی تعمیرات پیش‌بینی‌نشده پیش می‌آید نشان می‌دهد در بخشی از کار نواقصی وجود دارد. به عبارت دیگر، تعمیرات از پیش تعیین‌شدۀ سالانه، فصلی یا هفتگی نشان‌دهندۀ قدرت مدیریت بهره‌برداری است.
در پی انجام این عملیات بزرگ، پای صحبت جمعی از دست‌اندرکاران این پروژۀ تعمیراتی نشستیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

رضا اسماعیل‌پور، رئیس واحد گندله‌سازی:

با حمایت مدیرعامل، معاونین مربوطه، مدیریت‌های نواحی آهن‌سازی، تعمیرات مرکزی و مجموعۀ خدمات فنی و پشتیبانی، تعمیرات برنامه‌ریزی پنج‌روزۀ واحد گندله‌سازی با آماده‌سازی و هماهنگی منسجم از ساعت ۲۰ روز ۲۹/۷/۹۹ شروع و در ساعت ۳:۵۰ بامداد روز ۴/۸/۹۹ با انجام بیش از ۲۶ هزار نفر ساعت فعالیت تعمیراتی، به‌طور منظم، باکیفیت و بدون بروز حادثه  انجام شد.

حمیدرضا جمالی، رئیس دفتر فنی تعمیرات ناحیۀ آهن‌سازی:

فعالیت تعمیراتی دوره‌ای در واحد گندله‌سازی برای حفظ آماده‌به‌کاری تجهیزات و به حداقل رساندن توقفات اضطراری انجام می‌شود. این فعالیت تعمیراتی با نفرساعت ذکرشده در مدت‌زمان محدود با آماده‌سازی دقیق و مناسب، تدوین و به‌روزرسانی دستورالعمل‌های تعمیرات، تأمین به‌موقع قطعات یدکی و مصرفی باکیفیت و مهارت کارکنان اجرایی و نظارت مناسب انجام شد. در مراحل آماده‌سازی و اجرای فعالیت‌ها هماهنگی بسیار خوبی بین مسئولان و ناظران تعمیرات واحد گندله‌سازی و تعمیرات مرکزی وجود داشت و جلسات مربوطه به‌منظور جلوگیری از انتشار بیماری کرونا با حداقل نفرات و در بیشتر موارد به‌صورت غیرحضوری برگزار شد.

حمیدرضا بذار، رئیس تعمیرات مکانیک تعمیرات مرکزی:

توقفات برنامه‌ریزی‌شده تعمیراتی واحد گندله‌سازی از لحاظ حجم نیروی انسانی، قطعات، مکانیسم و ابزارآلات و مدت‌زمان محدود، منحصربه‌فرد و نیازمند انسجام و برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی خاص خود است. قبل از انجام این تعمیرات دوره‌ای برای اطمینان از جلوگیری از شیوع بیماری کرونا از کارکنان محترم نظارت تعمیرات مرکزی و پیمانکاران زحمتکش درگیر، تست PCR گرفته شد و از حضور نفرات آلوده به ویروس کووید ۱۹ در توقف، جلوگیری شد. با حمایت و کمک کارشناسان محترم ایمنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت شد و فعالیت‌های مربوط به توقف، با کیفیت و ایمنی مطلوب، آماده‌سازی، برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی و اجرا گردید.

به پاس این موفقیت، بر خود لازم می‌دانیم از همۀ همکاران تعمیرات مرکزی جهت نظارت دقیق و مستمر، صمیمانه تشکر و قدردانی کنیم.

خشایار پاسیار، رئیس تولید واحد گندله‌سازی:

توقف پنج‌روزۀ واحد گندله‌سازی با همدلی و هماهنگی تیم تولید واحد گندله‌سازی، اعتماد و اتکا به دانش و تخصص آنان و اجرای دستورالعمل‌های کاری اصلاح‌شده، مطابق برنامۀ توقف و راه‌اندازی به‌صورت ایمن انجام پذیرفت.
تیم تولید واحد گندله‌سازی با برگزاری جلسات تخصصی و برنامه‌ریزی و همکاری با تیم نظافت صنعتی و آماده‌سازی مطابق برنامه توانست کلیۀ فعالیت‌های تولید و نظافت صنعتی را با نظم و انضباط و به‌صورت ایمن به انجام رساند و خط تولید را طبق برنامه در اختیار تیم تعمیرات قرار دهد.

از دیگر نقاط قوت تیم تولید واحد گندله‌سازی در این توقف می‌توان به این موارد اشاره کرد: هماهنگی کامل تیم تولید با دفتر فنی تولید، نظافت صنعتی، برنامه‌ریزی تولید و   واحد انباشت و برداشت؛ کاهش دمای کورۀ پخت از بیش از ۱۲۰۰ تا ۸۰۰ درجۀ سانتی‌گراد طبق منحنی خنک‌سازی و دستورالعمل‌های مربوطه، با ایجاد شرایط مناسب برای تجهیزات و نسوز کورۀ پخت و همچنین شرایط ایمن برای نیروهای تعمیرات فعالیت‌های داخل کورۀ پخت.
برای انجام این فعالیت تعمیراتی از کارکنان تولید و نظافت صنعتی و پیمانکار نظافت صنعتی تشکر می‌کنم.

محمد خدابنده، رئیس تعمیرات واحد گندله‌سازی:

انجام فعالیت‌های تعمیراتی پیش‌بینانه در توقفات برنامه‌ریزی قبلی امکان به حداقل رساندن نفرساعت این توقف را با توجه به شیوع بیماری کرونا تا حد ممکن فراهم ساخت، به صورتی که حجم نفرساعت این توقف برنامه‌ریزی ۳۰ درصد و به میزان ۱۰ هزار نفرساعت از توقفات برنامه‌ریزی مشابه کمتر بود. با برنامه‌ریزی منسجم و آماده‌سازی مناسب، فعالیت‌ها در تعمیرات محلی مکانیک، برق، ابزار دقیق و اتوماسیون واحد گندله‌سازی با همدلی و همکاری پرسنل تعمیرات و پیمانکار مقیم واحد با موفقیت انجام پذیرفت. همین‌طور با برنامه‌ریزی‌ها و برگزاری جلسات آماده‌سازی بخشی از فعالیت‌های پروژه‌های توسعه در واحد گندله‌سازی که نیاز به توقف خطوط داشت اجرا گردید. هماهنگی‌های مناسب در بخش‌های تعمیرات محلی و تعمیرات مرکزی و دفاتر فنی تعمیرات و سایر بخش‌های پشتیبانی در اجرای تعمیرات از نقاط قوت این شات‌دان بود. بر خود لازم می‌دانم که از زحمات همکاران در بخش تعمیرات محلی واحد اعم از مکانیک، برق و ابزار دقیق و اتوماسیون و شرکت پیمانکار تعمیرات مقیم واحد گندله‌سازی و دفتر فنی تعمیرات ناحیه آهن‌سازی صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم.

کامبیز طیبی، سرپرست تعمیرات مکانیک واحد گندله‌سازی:

با آماده‌سازی و نظارت مؤثر بر اجرای فعالیت‌ها و با اولویت ایمنی، تعمیرات به این شرح انجام شد: تعمیرات اساسی آسیاب‌ها، ترمیم چرخ‌دندۀ درایو آسیاب خط ۲، تعمیرات اساسی میکسرها، تعمیرات بخش دیسک، تعمیرات و تنظیمات سرند غلتکی ورودی کورۀ پخت، تعمیرات فن‌های پروسس و تعویض ایمپلر فن ۰۸V02، تعمیرات مکانیسم آب‌بندی کورۀ پخت، تعمیرات لاورینگ و درایو کورۀ پخت و فیدرها و شوت‌ها، تعمیرات غبارگیرهای کورۀ پخت، تعمیرات سیالات و پمپ‌های مربوطه.

سید جواد موسوی، کارشناس مشاور ایمنی واحد گندله‌سازی:

برنامه‌ریزی حضور کارکنان و فعالیت‌های توقف براساس رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی، رعایت قوانین و مقررات ایمنی، آموزش و به‌کارگیری دستورالعمل‌های ایمنی فعالیت‌ها و نظارت مؤثر بر انجام ایمن فعالیت‌ها از نقاط قوت این عملیات تعمیراتی بود. گفتنی است تعمیرات انجام‌شده بر روی تجهیزات، ضریب ایمنی را افزایش می‌دهد و با کاهش حجم تعمیرات اضطراری، احتمال وقوع حوادث کاهش خواهد یافت. از همکاران ایمنی مرکز، کارشناسان ایمنی شرکت‌های پیمانکاری حاضر در شات‌دان و تعمیرات مرکزی به جهت نظارت بر اجرای ایمن فعالیت‌ها تشکر می‌کنم.
رضا اسماعیل‌پور، رئیس واحد گندله‌سازی، در خاتمه از همکاری و تلاش مجریان این عملیات تعمیراتی در بخش‌های مختلف و سایر واحدهای مشارکت‌کننده تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.