کد خبر : 4685
تاریخ انتشار : جمعه 7 آذر 1399 - 8:00

پایان خوش بورس در هفته اول آذر

پایان خوش بورس در هفته اول آذر
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده ،در حالی که بازدهی بازار در هفته ابتدایی مهرماه و آبان ماه منفی بود، در هفته اول آذر ماه بازدهی بورس مثبت شد.هفته اول آذرماه برای سهام‌داران پایانی خوش داشت. هر چند که بورس هفته پرنوسانی را پشت سر گذاشت اما شاخص کل در پایان هفته نسبت به آخرین روز معاملاتی

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده ،در حالی که بازدهی بازار در هفته ابتدایی مهرماه و آبان ماه منفی بود، در هفته اول آذر ماه بازدهی بورس مثبت شد.هفته اول آذرماه برای سهام‌داران پایانی خوش داشت. هر چند که بورس هفته پرنوسانی را پشت سر گذاشت اما شاخص کل در پایان هفته نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته پیش ۲۲ هزار واحد بالاتر ایستاد.

روند پرنوسان شاخص کل

شاخص کل بورس تهران در طی هفته گذشته یک روز در میان مثبت و منفی شد. در روز شنبه ۲۱ هزار واحد رشد کرد و در روز یکشنبه ۷ هزار واحد ریزش داشت. در روز دوشنبه ۱۶ هزار واحد بالا آمد و در روز سه‌شنبه ۱۶ هزار واحد افت کرد، در آخرین روز کاری هفته هم ۱۰ هزار واحد رشد کرد. به عبارت دیگر شاخص کل در روزهای زوج صعودی بود و در روزهای فرد نزول کرد. در مجموع طی هفته گذشته شاخص کل ۲۲ هزار واحد بالا آمد و بازدهی آن ۱.۶۳ درصد بود.

روند رو به رشد شاخص کل هم‌وزن

برخلاف شاخص کل، شاخص کل هم‌وزن روندی کم‌نوسان داشت. به استثنای روز یکشنبه، در سه روز انتهایی هفته شاخص هم‌وزن روندی صعودی داشت. شاخص کل هم‌وزن در روز چهارشنبه به رقم ۳۹۵ هزار واحد رسید که بالاترین رقم از ابتدای آبان ماه تا کنون است.

بازدهی مثبت بورس

در حالی که بازدهی بازار در هفته ابتدایی مهرماه و آبان ماه منفی بود، در هفته اول آذر ماه بازدهی بورس مثبت شد. در هفته اول مهرماه بازدهی بازار ۶.۷- درصد و در هفته اول آبان ماه ۸.۸- درصد بود. در هفته گذشته، بازدهی بازار ۱.۶۳ درصد شد.

البته رقم بازدهی بورس در هفته اول آذرماه نسبت به هفته پیشین کاهش محسوسی داشت. در هفته آخر آبان ماه بازدهی بازار ۱۱ درصد بود که بالاترین رقم در سه ماه گذشته است.

میانگین هفته ارزش معاملات

در هفته ابتدایی آذرماه، میانگین ارزش معاملات کل ۲۳ هزار و ۴۴۸ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ های ابتدایی دو ماه گذشته بیشتر بود. در هفته اول مهرماه میانگین ارزش معاملات کل ۱۱ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان و در هفته اول آبان ماه ۱۳ هزار و ۱۳ میلیارد تومان بود.

میانگین هفته ارزش معاملات خرد

در هفته ابتدایی آذرماه، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۱۸ هزار و ۴۵۸ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌های ابتدایی دو ماه گذشته بیشتر بود. در هفته اول مهرماه میانگین ارزش معاملات خرد ۸ هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان و در هفته اول آبان ماه ۵ هزار و ۵۵۶ میلیارد تومان بود.

میانگین هفته ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته ابتدایی آذرماه، هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌های ابتدایی دو ماه گذشته بیشتر بود. در هفته اول مهرماه میانگین ارزش صف‌های فروش ۵ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان و در هفته اول آبان ماه ۴ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان بود.

میانگین هفته ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته ابتدایی آذرماه، هزار و ۵۳۵ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌های ابتدایی دو ماه گذشته بیشتر بود. در هفته اول مهرماه میانگین ارزش صف‌های خرید ۸۸۸ میلیارد تومان و در هفته اول آبان ماه ۳۵۹ میلیارد تومان بود.

میانگین هفته خالص پول حقیقی ورودی

میانگین خالص پول حقیقی ورودی به بورس در هفته اول آذر ماه مثبت بود. در طی هفته گذشته خالص پول حقیقی ورودی در ۳ روز مثبت و در ۲ روز منفی بود. میانگین خالص پول حقیقی ورودی به بورس در نخستین هفته آذرماه ۵۳ میلیارد تومان بود.

در هفته اول مهرماه میانگین پول حقیقی خروجی هزار و ۴۶۵ میلیارد تومان و در هفته اول آبان ماه هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.