کد خبر : 4813
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آذر 1399 - 20:11

مالکان خودرو های پلاک مخدوش دادگاهی می شوند

مالکان خودرو های پلاک مخدوش دادگاهی می شوند
اگر یک وسیله نقلیه به هر دلیل دارای پلاک نباشد یا پلاک آن مخدوش، ناخوانا و یا غیرمجاز باشد، از طریق دوربین و همکاران ما در سطح شهر شناسایی و متوقف می‌شود.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده،معاون هماهنگ‌ کننده پلیس راهور ناجا گفت: اگر یک راننده به عمد پلاک خودرو خود را مخدوش کرده باشد مجرم تلقی شده و تحویل دادگاه داده می‌شود.

 

سرهنگ جهانشاه بهرامی روز دوشنبه در برنامه زنده تلویزیونی درخصوص مخدوش کردن پلاک اتومبیل‌ها توسط برخی از رانندگان در این ایام گفت: پلاک وسیله نقلیه یکی از ارکان شناسایی آن است که باید روی خودرو نصب و قابل بهره‌ برداری باشد.

 

اگر یک وسیله نقلیه به هر دلیل دارای پلاک نباشد یا پلاک آن مخدوش، ناخوانا و یا غیرمجاز باشد، از طریق دوربین و همکاران ما در سطح شهر شناسایی و متوقف می‌شود.

 

وی افزود: همکاران ما نسبت به تخلفات پلاک حساسیت ویژه‌ای دارند. اگر مخدوش شدن آن پلاک تعمدی نباشد و صرفا به دلیل بارندگی یا قرار گرفتن در زیر سپر باشد و راننده نقشی در آن نداشته باشد، فقط نقض قوانین تلقی شده و مورد اعمال پیگرد قانونی قرار می‌گیرد. اما اگر یک راننده تعمدا این کار را انجام داده باشد، علاوه بر هدایت خودرو به پارکینگ، این کار راننده جرم محسوب و او به دادگاه تحویل داده می‌شود.

 

بهرامی درباره ترافیک‌های درون‌شهری به دلیل محدودیت رفت و آمد شبانه گفت: هفته گذشته که تعداد بیشتری از مشاغل تعطیل بودند این ترافیک کمتر بود، اما از ابتدای هفته جاری حجم سفرهای درون‌شهری زیاد شده است که بسیاری از این سفرها هم غیرضروری هستند.

 

وی ادامه داد: از شهروندان تقاضا دارم که از سفر های غیرضروری پرهیز کنند و در صورت لزوم، ساعت تردد خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که به ترافیک رانندگان قبل از ساعت ۲۱ برخورد نکنند. از طرفی شرایط نامساعد جوی هم باعث شده که از ابتدای این هفته ترافیک سنگین را شاهد باشیم.

 

انتهای پیام.


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.