کد خبر : 4850
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 - 8:00

پشت پرده کارشکنی احمدی نژاد در تولید داروی ایرانی ایدز

پشت پرده کارشکنی احمدی نژاد در تولید داروی ایرانی ایدز
چند سال پیش نسبت به ساخت داروی آیمود برای درمان ایدز امیدواری‌های زیادی به وجود آمده بود.
Print Friendly, PDF & Email

مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله کرونا گفت: متاسفانه آن زمان دولت و رئیس دولت شاید خیلی به تحقیقات اهمیت نمی‌دادند. ما حتی این نمونه کار داروی آیمود را در قسمت پوتنسی بین‌ الملل ثبت کردیم که به اسم خودمان هم هست.

 

او افزود: وقتی این دارو را برای کار با پروفسوری هلندی بردیم او گفت که شما در یک قدمی درمان HIV هستید، الان هم دارو برای درمان قاطع این بیماری کار می‌شود یعنی تا زمان استفاده آن مریض زنده است و زندگی نرمال را دارد.

 

این پزشک عفونی توضیح داد: یک زمانی تا دو نیمه‌ شب ما و محققین دور هم می‌نشستیم تا این دارو ساخته شود و خودمان هم کلی چیز یاد گرفتیم. آزمایش‌های کلینیکی آن همه تحت نظر من در مرکز تحقیقات ایدز انجام می‌شد و روی دو هزار مریض کار شد، آن زمان وزارت بهداشت به دارو های گیاهی مجوز نمی‌داد، البته مثل این که الان راحت‌ تر شده است اما این دارو توانست مجوز بگیرد. بعد از کشور های دیگر آمدند و یکی یکی پرونده‌ ها بررسی شد.

 

محرز گفت: ما این همه کار علمی کرده بودیم بعد ایشان گفتند که آمریکا ایدز را دنیا زیاد کرد و ایران داروی ضد ایدز ساخته است، این دارو اصلا ضد ایدز نبود و از نظر علمی کار ما را مشکل کردند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.