کد خبر : 5218
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 - 9:28

آغاز مانور مشترک گروههای فلسطینی با عنوان «تکیه گاه محکم» در غزه

آغاز مانور مشترک گروههای فلسطینی با عنوان «تکیه گاه محکم» در غزه
Print Friendly, PDF & Email

سخنگوی گردانهای قدس از آغاز رزمایش مشترک گروه‌های فلسطینی در غزه خبر داد و آنرا نمایش اتحاد گروه‌های فلسطینی دانست و بر قدرت مقاومت و آمادگی آنها برای ورود به هر نبردی با صهیونیست‌ها تاکید کرد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، مانور مشترک گروه‌های فلسطینی در غزه با عنوان «الرکن الشدید» (تکیه گاه محکم) با پیام سخنگوی گردانهای قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین آغاز شد.

شلیک موشک به طرف دریا، پیاده شدن نیروی دریایی در ساحل غزه، گلوله باران خودروهای دشمن فرضی در غرب رفح مهمترین بخشهای این رزمایش است که امروز عصر به پایان خواهد رسید.

«ابوحمزه» سخنگوی گردانهای قدس با اعلام شروع این رزمایش اعلام کرد: مقاومت فلسطین بر سرعهد و وفای خود در ادامه مسیر جهاد است. مقاومت سوپاپ امنیت برای حفظ آرمان فلسطین است.

وی افزود: آغاز مانور الرکن الشدید(تکیه گاه محکم) را تحت فرماندهی گروه‌های مشترک مقاومت اعلام می‌کنیم. این رزمایش دفاعی و تاکیدی بر آمادگی مقاومت برای دفاع از ملت ماست. سلاح ما موجود و تصمیم ما یکپارچه برای رویارویی به منظور دفاع از ملتمان است.

ابوحمزه بیان کرد: مانور مشترک به وضوح اتحاد ما را نشان می‌دهد. مقاومت امروز قوی و با صلابت‌تر و قدرتمندتر از هر زمان دیگری برای مقابله با دشمن و بازدارندگی در برابر آن است.

این در حالی است که روز گذشته «محمود الزهار» از رهبران ارشد حماس از بازدارندگی که موشک کورنت در برابر رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است، سخن گفته بود.

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین اخیرا در بیانیه‌ای از آمادگی شاخه‌های نظامی گروه‌های مقاومت برای برگزاری اولین مانور نظامی مشترک در غزه خبر داده بود.

اتاق مشترک گروههای فلسطینی: مقاومت تا اخراج اشغالگران ادامه خواهد یافت

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین  با صدور بیانیه‌‌ای تاکید کرد: به یاری خداوند بر سر عهدمان با شهدا و اسیران‌مان برای ادامه مبارزه در مسیر مقاومت و جهاد هستیم. اقدام نظامی و جهادی مشترک برای رزمندگان و مبارزان فلسطینی موضوع جدیدی نیست. با یاری خداوند مانور تکیه گاه محکم را با مشارکت رزمندگان و مبارزان‌مان در همه ردهای نظامی با مهمات جنگی و با تنوع در سناریوها در غزه اجرا می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: این رزمایش‌ها برای رفع تهدیدات دشمن و با هدف آمادگی توان رزمندگان برای جنگ در همه شرایط و زمان‌هاست. سلاح ما واحد و تصمیمات ما یکپارچه برای وارد شدن در هر نبردی است و مقامات صهیونیست بدانند که در صورت هرگونه ماجراجویی ضد ملت ما با تمام توان با آن مقابله خواهیم کرد و با غافلگیری زیادی روبرو خواهد شد.

متن کامل این بیانیه بشرح زیر است:

ای مردم عظیم در قدس، کرانه ، غزه و کره زمین، در سایه شرایط فلسطین و ظلم، محاصره، شهرک سازی و تجاوز، یهودی سازی و بی حرمتی به مقدسات ما و عربده کشی صهیونیستی، ما گروههای مقاومت، اعلام می‌کنیم که به عهدی که با شهدا و اسرایمان بسته‌ایم، در زمینه ادامه راه مقاومت، جهاد و مبارزه، پایبندیم و ضامن امنیت آرمان فلسطین هستیم، به همین دلیل این موارد را اعلام می‌نماییم.

۱– این رزمایش دفاعی تاکیدی بر آمادگی مقاومت برای دفاع از ملتمان در تمام شرایط است و اینکه رهبری مقاومت آماده نبرد برای دفاع از ملت و سرزمین است و هرگز نمی پذیریم که دشمن بر مردم ما سیطره یابد، سلاح ما آماده است و تصمیم ما برای نبرد در هر زمان و مکان به یاری خداوند متعال واحد است، دشمن بداند که حتی اندیشیدن به ماجراجویی علیه ملتمان با قدرت پاسخ داده خواهد شد و به یاری خداوند متعال غافلگیر خواهد شد.

۲– این رزمایش مشترک نشانه تصمیم مشترک گروههای مقاومت پس از سالهای طولانی مبارزه و نبرد علیه این دشمن است که به تجربه‌ای منحصر به فرد برای مقاومت انجامیده و باعث شده یک سنگر واحد برای دفاع از ملتمان ایجاد و قواعد نبرد با دشمن به شکل واحد یا حکمت، اراده و اقتدار ترسیم شود.

۳– مقاومت در حال تحول دائمی در زمینه ابزارها، تاکتیکها و مدیریت نبرد است و به فضل الهی قوی‌تر، مستحکمتر و قدرتمندتر از هر زمان دیگر برای مقابله با دشمن، بازدارندگی و شکست دادن آن است و خنجری به پست دشمن و خاری در چشم آن تا پیروزی و آزادی و تحقق آرزوهای مردم فلسطین در زمینه بازگشت و پاکسازی مقدسات باقی خواهد ماند، مقاومت به دشمن صهیونیستی اجازه تحمیل قواعد درگیری را نمی‌دهد و همه هماهنگی و وحدت عملیاتی و فرماندهی مقاومت را در بالاترین سطوح خواهند دید.

۴– پیام مقاومت ما به جهان آن است که سخن ما فصل الخطاب باقی خواهد ماند و دست ما به فضل الهی بالاتر خواهد بود، توافقنامه‌های ننگین و جشن عادی سازی واقعیت را تغییر نمی‌دهد، مردم و مقاومت بیدارند و در خط اول دفاع از فلسطین و این سرزمین مقدس هستند، عادی سازان و اذناب اشغالگران به زباله دان تاریخ خواهند افتاد، مقاومت و مبارزه ما علیه اشغالگر متجاوز تا اخراج آن از این سرزمین به یاری خداوند متعال باقی خواهد ماند و آرمان فلسطین آرمان مسلمانان، اعراب و تمام آزادیخواهان جهانی باقی خواهد ماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.