کد خبر : 5505
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 دی 1399 - 19:00

قدردانی شورای سیاست‌گذاری هفتۀ روابط عمومی از مدیرعامل و مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

قدردانی شورای سیاست‌گذاری هفتۀ روابط عمومی از مدیرعامل و مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه
Print Friendly, PDF & Email

رئیس و اعضای شورای سیاست‌گذاری هفتۀ روابط عمومی، در جریان دیدار با حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل و ایرج ترابی مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه، از اقدامات فولاد مبارکه در حوزۀ مسئولیت‌های اجتماعی و همچنین از فعالیت‌های روابط عمومی این شرکت در جهت ایجاد سامانۀ ارزیابی رسانه‌ها و توسعۀ ارتباطات تجلیل کردند.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده ، در این مراسم غلامرضا کاظمی دینان، رئیس شورای سیاست‌گذاری هفتۀ روابط عمومی با بیان اینکه در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی کار کردن بسیار سخت است، دستاوردهای فولاد مبارکۀ اصفهان را ارزشمند دانست و گفت: مشخص است مدیرعامل و مدیر روابط عمومی این شرکت در حوزۀ اطلاع‌رسانی نیز عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته‌اند. روابط عمومی مانند یک پل ارتباطی عمل می‌کند و فولاد مبارکه این مهم را به بهترین شکل ممکن انجام داده است.

وی در همین خصوص افزود: مدیران سازمان‌ها باید به موضوع ارتباطات توجه ویژه‌ای داشته باشند، در غیر این صورت، توانمندترین اشخاص نیز نمی‌توانند موفقیتی کسب کنند.

کاظمی دینان با تأکید بر اینکه پرداختن به مسئولیت‌های اجتماعی در شرایط بحرانی اقدامی تحسین‌برانگیز است، به مساعدت‌های شرکت فولاد مبارکه به بیمارستان‌ها و بیماران نیازمند در ایام کرونا اشاره کرد.

امیرعباس تقی‌پور، عضو شورای سیاست‌گذاری هفتۀ روابط عمومی نیز با اشاره به ایجاد سامانۀ ارزیابی رسانه توسط روابط عمومی فولاد مبارکه و لزوم پرداختن به حوزۀ معادن و فولاد گفت: باید کار رسانه‌ای منسجم و گسترده‌ای در بخش صنایع معدنی و فولادی انجام بگیرد تا به شناخت بیشتر مردم از این حوزه منجر شود و این مهم با ایجاد سامانۀ ارزیابی رسانه محقق خواهد شد.

بهروز راعی، دیگر عضو شورای سیاست‌گذاری هفتۀ روابط عمومی ایران نیز در این دیدار بر اهمیت ارتباطات در صنعت به‌عنوان ضرورتی انکارناپذیر تأکید و از اقدامات و فعالیت‌های ارزش‌آفرین شرکت فولاد مبارکه تقدیر کرد.

در ادامۀ این نشست، مدیرعامل فولاد مبارکه، در سخنانی به اهمیت ارتباطات در جامعه، به‌ویژه برای بنگاه‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: ارتباطات و تعامل با شرکای اجتماعی پایۀ اساسی هر صنعت و بنگاه اقتصادی است که به شکوفایی می‌اندیشد.

مهندس حمیدرضا عظیمیان با اشاره به اهمیت جایگاه رسانه‌ها در عصر حاضر تصریح کرد: بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی همانند فولاد مبارکه از ظرفیت‌های اقتصادی و توان تخصصی خوبی برخوردارند، اما این به‌تنهایی کافی نیست. بدون شک چنانچه این دو بخش در کنار هم قرار گیرند و مکمل هم باشند، می‌توانند نتایج ارزشمندتری برای اقتصاد کشور به ارمغان آورند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکرد فولاد مبارکه در حوزۀ مسئولیت‌های اجتماعی، تصریح کرد: در آموزه‌های دین مبین اسلام بر توجه به جامعه تأکید شده است. فولاد مبارکه نیز طی حدود سه دهه از عمر پر خیروبرکت خودآموخته است که این وظیفۀ خطیر را به‌عنوان خدمتی بی‌منت به بهترین شکل ممکن انجام دهد. فولاد مبارکه جایگاه فعلی خود را مرهون رشادت‌های رزمندگانی می‌داند که طی هشت سال دفاع مقدس عاشقانه از کشور دفاع کردند.

 عظیمیان از اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان بودجۀ فولاد مبارکه برای مساعدت به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و خیریه‌های درمانی جهت خرید تجهیزات پزشکی و درمانی این مراکز اشاره کرد و گفت: در همین راستا، فولاد مبارکه تأمین رایگان اکسیژن موردنیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان اصفهان و برخی استان‌های کشور را بر عهده گرفت تا هم‌وطنان با مشکلات کمتری مواجه باشند و هم‌اکنون روزانه بیش از ۷۰ تن اکسیژن به این امر اختصاص می‌دهد.

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه به موضوع آموزش آنلاین مدارس اشاره کرد و با توجه به اهمیت تأمین تبلت برای عزیزان ساکن مناطق کم‌برخوردار گفت: تاکنون بیش از ۱۶۰۰ دستگاه تبلت به دانش‌آموزان بی‌بضاعت تحویل شده است.

وی با اشاره به اهمیت توسعۀ پایدار اظهار داشت: فولاد مبارکه همواره تلاش کرده است در منحنی رشد تولید و توسعۀ منطقه پیرامون، توازن برقرار کند و با ارائۀ خدمات و همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدماتی، برند فولاد مبارکه را در جایگاه ویژه‌ای نگه دارد.

مهندس عظیمیان در ادامه یکی دیگر از اهداف کلان شرکت فولاد مبارکه را بهبود مستمر وضعیت زیست‌محیطی شرکت، هم‌زمان با توسعۀ کمی ظرفیت‌ها و افزایش تنوع و کیفیت محصولات دانست و گفت: فراهم‌سازی زمینه برای پایش آنلاین سازمان محیط‌زیست و اقدامات متعدد دیگر در راستای حفاظت از محیط زیست، از فعالیت‌های محوری شرکت در این زمینه است.

وی به موضوع مدیریت منابع آب و بهبود فرایند منابع انرژی در شرکت اشاره کرد و گفت: متأسفانه در خصوص میزان مصرف آب ذهنیت‌های اشتباهی وجود دارد. کل مصرف آب در کشور نزدیک به ۹۶٫۳۷ میلیارد مترمکعب در سال است و در این میان، بخش کشاورزی با ۸۳/۸۸ درصد سهم در رتبۀ اول، مصرف شرب عمومی با ۳۳/۸ درصد دوم و در نهایت صنعت با ۷۴/۲ درصد در جایگاه سوم قرار دارد.

به خاطر داشته باشیم فولاد مبارکه به‌عنوان تولیدکنندۀ حدود نیمی از فولاد کشور و بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ فولاد خاورمیانه و شمال آفریقا، از ابتدای تأسیس، علی‌رغم رشد تولید همواره کاهش مصرف آب را در دستور کار خود قرار داده است.

ازاین‌رو روند افزایش تولید محصولات همواره با اقدامات و برنامه‌های لازم برای کاهش مصرف آب همراه بوده است. این شرکت برای تولید ۲٫۴ میلیون تن فولاد مجوز برداشت ۴۰ میلیون مترمکعب آب از زاینده‌رود را داشته، اما خوشبختانه نه‌تنها هیچ‌گاه این میزان آب را برداشت نکرده، بلکه با افزایش حدود سه برابری تولید، در حال حاضر با انجام پروژه‌های متعدد و جمع‌آوری، تصفیه و بازچرخانی پساب شهرهای هم‌جوار در خطوط تولید، مصرف آب را با کاهش ۶۱ درصدی به حدود ۲۴ میلیون مترمکعب در سال کاهش داده است.

عظیمیان در ادامه با اشاره به ایجاد چهارمین هلدینگ اقتصادی با موضوع تأمین مالی و بازار سرمایه گفت: هم‌اکنون بالغ‌بر ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در این شرکت تعریف شده که در اقصی نقاط میهن در حال اجراست. این گستردگی را می‌توان نماد و نمونۀ بارز عدالت خواند که موجب اشتغال‌زایی در سراسر کشور می‌گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه رسانه‌ها و نخبگان کشور به ظرفیت‌های ایجادشده و حفاظت و حراست از سرمایه‌های ملی شد و گفت: فولاد مبارکه برای بقا و حضور در بازارهای جهانی نیاز به توسعه و تحول دارد و راه‌اندازی طرح نورد گرم شمارۀ ۲ این شرکت که سال‌ها پیش به تصویب دولت رسیده است، می‌تواند محرک بسیار قدرتمندی برای توسعه و آبادانی و شکوفایی کشور باشد، چراکه در نورد گرم شمارۀ ۲، محصول نهایی باکیفیت تولید می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای نورد گرم شمارۀ ۲ فولاد مبارکه که این شرکت را به سرحد سوددهی می‌رساند، بتوانیم سرمنشأ خدمات ماندگار و تحرکات اساسی در اقتصاد و مقوله‌های اجتماعی باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.