کد خبر : 5514
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 دی 1399 - 19:17

امضای تفاهم‌نامۀ همکاری بین فولاد مبارکه و اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران

امضای تفاهم‌نامۀ همکاری بین فولاد مبارکه و اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران
Print Friendly, PDF & Email

رئیس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به‌منظور هم‌افزایی، مشارکت و همکاری راهبردی با فولاد مبارکه در حوزۀ تحول دیجیتال، روز یک‌شنبه ۱۴ دی‌ماه، ضمن دیدار با مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه و بازدید از فرایند تولید این شرکت، تفاهم‌نامۀ همکاری امضا کردند.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده , مهندس حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در این زمینه با اشاره به ضرورت اجرای طرح تحول دیجیتال به‌عنوان ضمانت رقابت‌پذیری و حفظ جایگاه این شرکت در بازارهای خارجی و داخلی، به بیان چالش‌ها و دغدغه‌های پیش روی شرکت فولاد مبارکه پرداخت.

وی اقتضائات محصول، فشارهای هزینه‌ای، رقابت و الزامات خدمات و پیچیدگی فرایند را از جمله چالش‌های پیش‌رو برشمرد و در ادامه از الزامات قانونی، مشتری و تولید محصولات متنوع در کنار بازارهای متعدد به‌عنوان دیگر چالش‌های ارزیابی‌شده در این خصوص نام برد.

مدیرعامل فولاد مبارکه جایگاه فولاد ایران را در مقایسه با ۲۰ کشور برتر تولیدکنندۀ فولاد در رتبۀ یازدهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در عرصۀ صنعت فولاد کشور در مقایسه با عرصه‌های دیگر اقتصادی، صنعت فولاد ایران زمینۀ رقابت و کسب جایگاه‌های برتر در جهان را دارد؛ ازاین‌رو با اجرای طرح تحول دیجیتال در این صنعت، به‌ویژه در فولاد مبارکه، امکان کاهش فاصله فعلی دور از ذهن نخواهد بود.

مدیرعامل فولاد مبارکه از جدید بودن موضوعات این طرح و نبود نمونه‌های موفق در کشور، فرهنگ‌سازی و توسعۀ نظری و عملی در ساختار فولاد مبارکه و جلب مشارکت حداکثری و فقدان پیمانکاران توانمندِ دارای محصول و راهکارِ آماده به‌عنوان برخی از مهم‌ترین چالش‌های اصلی این شرکت در اجرای طرح تحول دیجیتال نام برد.

وی خاطرنشان کرد: زمینه‌های خوبی برای همکاری مشترک بین فولاد مبارکه و اتاق بازرگانی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به تلاش حداکثری جهت نهادینه شدن ضرورت تحول دیجیتال در کلیۀ صنایع کشور، مشارکت در سرمایه‌گذاری ایجاد زیرساخت‌های مربوطه در مراکز دانشگاهی و صنعتی و به اشتراک گذاشتن آن‌ها اشاره کرد.

مهندس عظیمیان در ادامه، فراهم‌سازی زمینۀ استفاده از تجارب بین‌المللی به‌ویژه اتاق‌های کشورهای صنعتی پیشرو در انقلاب صنعتی چهارم، سرمایه‌گذاری در حوزۀ توسعۀ فناوری‌های نوظهور به‌ویژه هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، اطلاعات عظیم (Big data) و تحلیل داده‌ها را به‌عنوان دیگر زمینه‌های موجود جهت همکاری مشترک عنوان کرد.

پروژۀ اجرای تحول دیجیتال یکی از اقدامات بسیار مهم اخیر شرکت فولاد مبارکه

در ادامه مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران نیز ضمن اشاره به کارهای کلان انجام‌شده در اتاق بازرگانی به‌ویژه اقدامات در مرکز نوآوری و مدرسۀ تازه‌تأسیس کسب‌وکار گفت: خوشبختانه فولاد مبارکه با وجود تحریم‌ها گام‌های مؤثری در حوزۀ افزایش کمّی و کیفی تولید فولاد برداشته است.

خوانساری از پروژۀ اجرای تحول دیجیتال به‌عنوان یکی از اقدامات بسیار مهمی که از سال گذشته در شرکت فولاد مبارکه آغاز شده یاد کرد و گفت: اقدامات این شرکت در زمینۀ اجرای طرح تحول دیجیتال موجب شد تا برای آشنایی بیشتر و تبادل تجربه در خصوص اقدامات انجام‌شده در مرکز نوآوری اتاق بازرگانی تهران، بازدیدی از شرکت فولاد مبارکه صورت گیرد و در قالب یک تفاهم‌نامه زمینه‌ای فراهم گردد تا تجارب این دو مجموعه در اختیار سایر صنایع نیز قرار بگیرد.

خوانساری همچنین ابراز امیدواری کرد اتاق بازرگانی به‌عنوان انتقال‌دهندۀ تجربیات فولاد مبارکه بتواند به‌خوبی در حوزۀ تحول دیجیتال ایفای نقش کند.

 در ادامۀ این دیدار، مدیرعامل شرکت ایریسا نیز با ارائۀ گزارشی از اقدامات انجام‌شده در حوزۀ تحول دیجیتال در شرکت فولاد مبارکه به دلایل حرکت فولاد مبارکه به سمت اجرای این طرح اشاره و تصریح کرد: تحولات جهانی در عرصۀ اقتصاد و تجارت و رقابت شدید در حوزۀ صنعت فولاد در جهان، بنگاه‌های اقتصادی بزرگ را به حرکت به این سمت سوق می‌دهد.

رسول سراییان از عضویت فولاد مبارکه در باشگاه فانوس‌های دریایی به‌عنوان چشم‌انداز این شرکت نام برد و با تأکید بر این نکته که تمامی اقدامات در طرح تحول دیجیتال در همین راستا برنامه‌ریزی شده است خاطرنشان کرد: بنگاه‌های آینده‌نگر در کشورها به دنبال کسب شرایط لازم برای عضویت در این باشگاه هستند. باشگاهی که اعضای آن ضمن حفظ جایگاه رقابت‌پذیری خود که منجر به سوددهی بیشتر برای آن بنگاه‌ها می‌شود، به‌عنوان پیش‌برنده و توسعه‌دهندۀ شرکت‌های دیگر در کشورهای متبوع خود عمل می‌کنند و فرایند تحول دیجیتال را در آن‌ها تسهیل خواهند کرد.

وی با اشاره به گام‌های اساسی طراحی‌شده و شناسایی ۷۰ پروژۀ اولویت‌دار گفت: شرکت فولاد مبارکه تنها شرکتی است که ۱۲۵ سیستم IT مورداستفاده در آن به‌صورت یکپارچه در حال کار است و از این حیث در کشور منحصربه‌فرد است.

مدیرعامل شرکت ایریسا همچنین با اشاره به اقدامات انجام‌شده در عرصۀ تحول دیجیتال خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین نقشۀ راه تحول در ۱۰۰ روز و رونمایی آن در پنجم مرداد سال جاری و آغاز اجرای ۱۱ پروژۀ زیرساختی توسط شرکت ایریسا در کنار آموزش ۱۲۵ نفر از مدیران شرکت فولاد مبارکه و ۲۵ نفر از مدیران شرکت ایریسا در دانشگاه اصفهان ازجمله اقدامات صورت گرفته توسط این شرکت به‌عنوان مجری طرح تحول دیجیتال شرکت فولاد مبارکه بوده است.

وی در ادامه برگزاری دو رویداد REVERSE PITCH (رویدادهای جدید در فضای کارآفرینی) با ارائۀ ۱۲ چالش، آغاز برندسازی و فرهنگ‌سازی به‌منظور مشارکت بدنۀ فولاد مبارکه در این طرح و برگزاری دو دوره سنجش بلوغ دیجیتال در فولاد مبارکه به‌همراه بهره‌گیری از تجارب مشاور بین‌المللی به‌عنوان اقدامات اجرایی مهم در این زمینه نام برد که از زمان آغاز فرایندهای مربوط به اجرای طرح تحول دیجیتال در شرکت فولاد مبارکه انجام شده است.

با امضای این تفاهم که به امضای حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه و مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران رسید، طرفین متعهد به ساماندهی و بسیج ظرفیت‌های موجود برای ارتقای بهره‌وری ملی، بخشی و بنگاهی شدند و تلاش خود را به کار خواهند بست تا با ایجاد مشارکت‌های راهبردی و تمرکز بر هوشمند سازی صنعتی در زنجیرۀ ارزش تولید ملی در حوزه‌های فولاد، کانی و فلزات، زمینه‌ساز تحقق برنامه‌های راهبردی به سمت انقلاب صنعتی چهارم، هوشمند سازی کارخانه‌ها و تحول دیجیتال و نوآوری در کشور باشند.

 قابل‌ذکر است نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در ابتدای بازدید خود با حضور در معراج الشهدای شرکت فولاد مبارکه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.