کد خبر : 5884
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 11:33

دین کاستی

دین کاستی
براساس گزارش های اعلام شده،شمار یهودیان در سراسر جهان در سال 1939، شانزده ميليون و 600 هزار نفر بود و اين درحاليست كه شمار آنها اكنون به 14 ميليون و پانصد هزار نفر رسیده است
Print Friendly, PDF & Email

از تعداد چهارده میلیون و پانصد هزار یهودی در سراسر جهان، شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در فلسطین اشغالی زندگی می کنند. شمار یهودیانی که در آمریکا زندگی می کنند پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است . در فرانسه نیز ۴۵۰ هزار یهودی زندگی می کنند.

 

 

در کشورهای کانادا، آرژانتین، انگلیس،‌ آلمان، روسیه و استرالیا نیز در مجموع بیش از ۱۰۰هزار یهودی زندگی می کنند. رژیم صهیونیستی همواره تلاش کرده است تا با استفاده از امتیازهای گوناگون، جمعیت یهودیان ساکن سرزمین های اشغالی را افزایش دهد.

 

براین اساس، چندی پیش روزنامه ‘لیبراسیون’ به مشکلات یهودیانی پرداخت که به تازگی وارد سرزمین های اشغالی شده اند و در نهایت با ناامیدی تلاش می کنند به کشورهایشان بازگردند.

 

 

بسیاری از مهاجران یهودی که به تازگی به سرزمین اشغالی فلسطین سفر کرده اند، به دنبال بازگشت به کشورهای خود هستند، چرا که به محض ورود با مشکلات زیادی روبرو می شوند.

 

 

یوتام بیگر نویسنده روزنامه هاآرتص گفت: آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار اسرائیل غافلگیر کننده بوده و از افزایش تعداد فلسطینیان است، هم اکنون ۵ میلیون فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه به سر می برند و این آمار شامل فلسطینیان قدس شرقی هم نمی شود علاوه بر ۱.۸ میلیون عربی که در داخل اسرائیل زندگی می کنندو این در حالی است که تعداد یهودیان تنها ۶.۵ میلیون نفر است.

 

 

در بسیاری از کشورهای جهان، از ژاپن گرفته تا کشورهای آفریقایی، هیچ یهودی وجود ندارد. افغانستان تنها یک یهودی دارد. در ایران نیز تعداد یهودیان ۹ هزار نفر می باشند. شرکت آزمایشات ژنتیک اسرائیلی مای هریتیج (MyHeritage) اعلام کرد هم اکنون مجارستان پس از اسرائیل دارای بیشترین جمعیت یهودیان در سراسر جهان است.

 

این شرکت در بیانیه خود افزود پژوهش های انجام شده حاکی از آن است که ۷.۶ درصد از ۴۹۸۱ مجارستانی که تحت آزمایش DNA قرار گرفته اند ۲۵ درصد یا بیشتر دارای ریشه یهودی اشکنازی بوده اند.کشورهای فنلاند و نروژ نیز با نسبت ۰.۳ درصد کمترین میزان جمعیت یهودی به لحاظ ژنتیکی را در خود جای داده اند.

 

شایان ذکر است بر اساس یک نظرسنجی که موسسه هانوخ اسمیت در روزنامه یدیعوت آحارونوت منتشر کرده بود، بیش از ۲۰ درصد یهودیان ساکن در سرزمینهای اشغالی به علت ناامنی و احساس وحشت تمایلی به زندگی در تل آویو ندارند و خواهان خروج از مناطق اشغالی هستند .به علت ناتوانی مقامات رژیم صهیونیستی در تامین امنیت شهروندان اسرائیلی این روند رو به افزایش است .

 

 

دولت رژیم اشغالگر قدس برای افزایش جمعیت دست به هر اقدامی میزند، لقاح مصنوعی یکی از این روش ها است که باردار شدن و زایمان یک زن ۶۵ ساله یهودی با این روش بسیار خبر ساز شده بود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.