کد خبر : 6047
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 - 10:32

طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان آب پایدار صنایع را تضمین می کند

طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان آب پایدار صنایع را تضمین می کند
Print Friendly, PDF & Email

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه گفت: تمام صنایع استان اصفهان کمتر از ۵ درصد آب از حوضه زاینده رود برداشت می کنند و سهم شرکت فولاد مبارکه کمتر از یک درصد است و پروژه انتقال آب خلیج فارس به اصفهان آب پایدار صنایع را برای تولید تضمین می کند.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده , جواد نیلی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان اظهار داشت: یکی از نیازهای اساسی فرایند تولید فولاد، آب پایدار است. این درحالی است که در سالهای اخیر نوسانات زیادی در بارش ها داشتیم و همین موضوع شرکت فولاد مبارکه را برآن داشت که در ابرپروژه طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان مشارکت داشته باشد تا آب پایدار را از دریا تامین کند.

وی افزود: عملیات انتقال آب خلیج فارس به اصفهان صرفا با اهداف صنعتی و معدنی انجام می شود و سهم شرکت فولاد مبارکه در این طرح در میان سهامداران از همه بیشتر است.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: در حال حاضر سهامداران عمده شرکت تامین آب اصفهان صفه که مجری طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان است؛ شرکت فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان، ذوب آهن، شهرداری اصفهان، اتاق بازرگانی و سازمان همیاری شهرداری های اصفهان است.

وی اضافه کرد: ایجاد کوریدور برای عبور لوله های انتقال آب، زمان بر است که خوشبختانه با احداث این کوریدور در استانهای کرمان و یزد و سهیم شدن اصفهان هم در بخشی از این کوریدور زمان ذخیره شد و اگر شرکا به تعهدات خود عمل کنند این ابرپروژه در کمتر از ۵ سال به بهره برداری می رسد.

نیلی سهم صنایع را در برداشت از زاینده رود ناچیز دانست و افزود: تمام صنایع استان اصفهان کمتر از ۵ درصد آب از حوضه زاینده رود برداشت می کنند و سهم شرکت فولاد مبارکه کمتر از یک درصد است و پروژه انتقال آب خلیج فارس به اصفهان، آب پایدار صنایع را برای تولید تضمین می کند.

گفتنی است با راهبری وزارت صمت و سرمایه گذاری شرکت های بزرگ معدنی از جمله فولاد مبارکه یکشنبه این هفته عملیات اجرایی آیین بهره برداری و شروع عمیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استانهای شرقی و مرکزی کشور توسط رییس جمهور آغاز خواهد شد.

این ابَرپروژه، با بهره مندی از توان متخصصان داخلی و همچنین ظرفیت های بخش خصوصی توانمند، در زمان تحریم به اجرا خواهد درآمد و این موضوع باعث شده تا از آن به عنوان یکی بزرگترین پروژه های بعد از انقلاب اسلامی نام برده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.