کد خبر : 6072
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اسفند 1399 - 17:54

استخوان انقلاب را هم دور انداختند

استخوان انقلاب را هم دور انداختند
ماجرای حاتم بخشی آقای لابی
Print Friendly, PDF & Email

محمود احمدی‌نژاد در جریان سفر های استانی خود در سال ۹۲ به اصفهان با انتقاد از آن‌چه رواج “زد و بند” در کشور خوانده بود، گفت که یکی از منتقدان دولت به او پیشنهاد داده است برای حفظ انقلاب دو شرکت نفتی به احزاب سیاسی واگذار شود و از آنان پولی نیز گرفته نشود.

 

 

 

او اما اشاره‌ای به نام فرد پیشنهاددهنده نکرد و در واکنش به حاضران در سخنرانی که خواهان افشای نام او بودند، تنها گفت که «خودشان، خودشان را لو می‌دهند».

 

 

بعد از این سخنرانی روزنامه ایران در ستون «دیگه چه خبر» خود نوشته بود: محمدرضا باهنر درباره سخنان اخیر رئیس جمهور که گفته بود آقایی آمد نزد من و به من گفت دو شرکت نفتی به برخی احزاب بده تا انقلاب حفظ شود، تصریح کرده: ببینید من اعتقادی داشتم و با آقای احمدی‌نژاد صحبتی کردم همان اوایل و گفتم بالاخره شما که می‌خواهید خصوصی کنید و شاید بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بنگاه‌های اقتصادی را به بخش خصوصی واگذار کنید بالاخره بخشی از اینها باید جاهایی برود که آدم به اینها اعتماد داشته باشد که آن‌هایی که این‌ها را تحویل می‌گیرند به اصطلاح اگر گوشتش را هم می‌خورند، استخوانش را دور نیندازند.

 

 

من اتفاقاً برایش پیشنهاد مشخصی دادم و گفتم سهام آن را به سه دسته تقسیم کن. یک دسته را بده به پرسنل فعلی پتروپارس. یک گروه را هم بده به مدیران سطح بالای نفتی ما بعد از انقلاب و یک بخشی را هم بده به نفتی‌های ما در سطح دنیا. ما هم‌اکنون در دنیا ایرانی‌های بسیار مجرب و ماهری در زمینه نفت داریم که در امریکا، کانادا و اروپا هستند. این خودش جاذبه‌ای ایجاد می‌کند. چون این‌ها ایرانی هستند و به ایران هم علاقه‌مندند.

 

 

همچنین وی گفته بود: «حالا فرض کنید که ۱۰ میلیون تومان سهام به یک نفر هبه بکنیم و بگوییم اصلا پول هم نمی‌خواهد بدهی اما شما در پتروپارس این‌قدر سهم دارید و این را شرط بگذار که مثلا ما این سهام را به شما می‌دهیم به شرطی که پتروپارس هر سال ظرفیت خودش را دو برابر بکند.»

 

 

آقای باهنر آن زمان اظهار داشت، هنوز هم به چنین طرحی اعتقاد دارد و اگر روزی «کاره‌ای» بشود به این نوع «سرمایه‌گذاری‌های دراز مدت» عمل خواهد کرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.