کد خبر : 6139
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اسفند 1399 - 17:19

پاسدار اشرافیت

پاسدار اشرافیت
بعد از رحلت پیر و راهنمای انقلاب؛ فرزند ایشان در همان خانه محقر و ساده در جماران هرروز میزبان عاشقان خط خمینی بود؛ اما گذر زمان نشان داد وارث بعدی، با این راه الهی فاصله‌های هزاران کیلومتری دارد.
Print Friendly, PDF & Email

سید حسن خمینی  با ادعای آنکه صاحب راه امام خمینی است، حرم ساده و پاک آن راهنمای راستین و مرکز مقاومت ملت‌های مظلوم را به کاخی اشرافی تبدیل کرده است.

 

اعضای بیت امام (ره) چنان کردند که امروز با شنیدن نام سید حسن واژهایی چون: دلار، میلیارد، لاکچری، تاج‌گذاری، اسب‌سواری و… در اذهانمان تداعی می‌شود. عجیب آن‌که روابط عمومی و وب‌سایت اختصاصی مرکز نشر آثار حضرت امام، این روزها در تلاش است او را بی‌تقصیر در ساخت‌وساز اشرافی حرم امام (ره) نشان دهد! آن‌ها به‌گونه‌ای وانمود می‌کنند که انگار به‌صورت خلق‌الساعه با حرم لاکچری جدید روبرو شده‌اند!

 

 

قاعدتا سید حسن خمینی یادش مانده که امام (ره) در خرداد سال ۵۸ در نفی اشرافی گری از چه الفاظی استفاده کرده‌اند.

 

 

ایشان در آن روز تاریخی می‌فرمایند: شما خون دادید. شماها به میدان رفتید؛ شماها مبارزه کردید؛ ماها هیچ حقی نداریم. ما باید برای شما خدمت کنیم. خودمان نباید استفاده کنیم. نه استفاده عنوانی. خاک‌برسر من که بخواهم استفاده عنوانی از شما بکنم! خاک‌برسر من که بخواهم خون شما ریخته بشود و من استفاده‌اش را ببرم!

 

 

وقتی حسن خمینی به‌عنوان یک کودک ۱۲ یا ۱۳ ساله با کاروان دیپلماتیک ایران به سفر خارجی رفت، از همان روز در دیوار خط امام ترک افتاد. هاشمی در میان خاطرات روزانه‌اش می‌نویسد: چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۶۴: درس‌تر به چین و ژاپن مهدی را بیدار کردم که صبحانه بخورد و با بچه‌ها دنبال کارش برود. حسن فرزند احمد آقا هم مثل بچه‌های من یعنی یاسر و مهدی همراه ما بود. مشخص نیست

 

 

یک کودک ۱۲ ساله با کدام عنوان دیپلماتیک راهی این سفر شده است. طبیعتاً ایشان در آن روزگار نه شأن سیاسی داشته و نه ذهن خلاق! مگر جز این بوده که جناب حسن خمینی با رانت خانواده هاشمی راهی این سفر تفریحی شده است.

 

 

شاید لازم است یک‌بار برای همیشه سید حسن خمینی برای مردم شرح دهد که فرزند او جز آن‌که نوه مرحوم حاج احمد خمینی است، چه فضل و برتری نسبت به سایر هم‌نسلانش دارد؟ بستن ساعت گران‌قیمت، اسب‌سواری؛ زندگی اشرافی، استفاده از موبایل آمریکایی در اذهان عمومی، داشتن خدم‌وحشم، اسکورت و تبدیل آستان حضرت امام به ملک شخصی بخشی از روایت قابل‌مشاهده از حسن خمینی، فرزند و خانواده‌اش در همین شبکه‌های مجازی است که با یک سرچ ساده هر شخصی به آرشیو آن دسترسی خواهد داشت.

 

 

حتی کار فرزند این خانواده به‌جایی رسیده که احمد خمینی با چند فرد معلوم الحال لایو مشترک اینستاگرامی می‌گذارد تا بساط عیش و نوش این گروه شیاد را گرم کند؛ و کار به‌جایی رسیده که عده‌ای می‌گویند، امام (ره) بساط عشرتکده‌های محمود قربانی را جمع کرد و احمد خمینی آن را برای وارثان او بازکرده است!/مشرق

 

 

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.