کد خبر : 6144
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اسفند 1399 - 17:23

قاری برجسته

قاری  برجسته
سعید گندم نژاد طوسی متولد 1349 در تهران است. او از یک‌سالگی به مشهد رفته و از پنج‌سالگی فعالیت‌های قرآنی خود را آغاز کرد.
Print Friendly, PDF & Email

او قاری بین‌المللی قرآن، کارشناس شورایعالی قرآن، آموزگار کلاس‌های قرآن با تمرکز بر آموزش نوجوانان است. سعید طوسی بارها برنده مسابقات قرائت قرآن در کشورهای مختلف شده است.

 

 

او نفر اول مسابقات بین‌المللی سوریه ۱۳۷۲، نفر اول مسابقات بین‌المللی مالزی ۱۳۷۷، نفر اول مسابقه کشوری ابتهال و دعا، نفر اول مسابقات کشوری قرائت قرآن ۱۳۷۹ است.

 

 

برای اولین بار در خرداد ماه سال ۹۵ برخی رسانه ها از وجود پرونده علیه سعید طوسی به دلیل اعمال منافی عفت خبر دادند.

 

 

این اتهامات بازتاب گسترده ای در شبکه های مجازی داشت. برخی شاکیان این پرونده نیز گفت و گوهایی با رسانه های خارج از ایران داشته اند که درآن ادعاها و اتهامات خودر را علیه سعید طوسی مطرح کردند.

 

 

پس از این اتفاقات وی با انتشار بیانیه ایی اظهار داشت: «این‌جانب سعید طوسی، شاگرد و خادم قرآن کریم، شایعاتی مبنی بر دستگیری خود به جرم‌های مختلف با آمار و اعداد عجیب و غریب و داستان‌های متناقض و سراپا کذب شنیدم که گویا از طریق برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌های یهودی به طور هماهنگ و با کمک برخی از ایادی خود در داخل و یا خارج مستندسازی شده و با ارتباط‌دادن آن به ساحت مقدس قرآن و جامعه قرآنی و نیز شخص مقام معظم رهبری ناخواسته پرده از مقاصد شوم و خباثت‌آلود خود برداشته‌اند.»

 

 

اما فارع از تمام بحث ها و واکنش ها مهمترین موضوعی که باعث شد این ماجرا در صدر اخبار ایران قرار گیرد، حساسیت ویژه افکار عمومی به آن بود. پس از مطرح شدن این ادعاها مردم در شبکه های اجتماعی خواستار روشن شدن قضیه شدند.

 

 

اما محمود صادقی چندی بعد نوشت: «شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر تهران بدون امضای رئیس دادگاه با رأی دو مستشار از شعبه دیگر حکم صادره علیه مربی صوت و لحن مبنی بر ۴ سال حبس را نقض و او را تبرئه کرد؛ اسناد پرونده حاکی از اعمال نفوذ آشکار در فرایند دادرسی است. حدود ۲ سال بود که مدیرکل دادگستری پرونده را ازدادگاه گرفته بود.»

 

 

احمد توکلی رئیس هیات مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت نیز در واکنش به خبر تبرئه سعید طوسی گفته بود: این خبر را که شنیدم یکه خوردم.

 

 

یکی از اتهامات طوسی؛ اعزام کودک قرآنی به ترکیه

 

ماجرای شکایت احتمالی یکی از خانواده‌ها از سعید طوسی مربوط به پرونده کودکی بود که حدود ۱۲ سال پیش در یک اردوی قرآنی با طوسی عازم سفر ترکیه شده بود. پدر آن کودک پس از بازگشت کودک از سفر متوجه تغییراتی در رفتار فرزندش می‌شود و یک سال طول می‌کشد تا به اصل ماجرا پی ببرد. آن هم خیلی اتفاقی و به واسطه دوست دیگری که گویا فامیل آنها نیز تجربه مشابهی از سر گذرانده بود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.