کد خبر : 6160
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 اسفند 1399 - 16:52

پاچه خواران هوایی

پاچه خواران هوایی
فروردین ماه سال 94 بود که روزنامه خراسان در خبری کوتاه از نارضایتی مقام معظم رهبری ز متن خوشامدگویی مهماندار پروازی که ایشان مانند دیگر مسافران در آن حضور داشتند تا به مشهد سفر کنند، خبر داد؛ نارضایتی از اینکه مهماندار پرواز به سبک معمول و پس از دعا برای روح امام و شهدا، سلامتی رهبر معظم انقلاب را آرزو کرد و رهبر انقلاب هم که در بین مسافران حضور داشتند با شنیدن این خوشامدگویی از بخش آرزوی سلامتی برای رهبر انقلاب ناراحت شدند و دستور حذف سریع این بخش از متن خوشامدگویی مهمانداران توسط مسئولان مربوط را صادر کردند.
Print Friendly, PDF & Email

البته با گذشت چند سال از این اتفاق و دستور مقام معظم رهبری، باز هم مسافران برخی ایرلاین‌های داخلی پیش از پرواز همچنان با متن قدیمی که مورد انتقاد مقام معظم رهبری و ناخشنودی ایشان قرار گرفت، مواجه‌ می‌شوند.

 

 

علی مطهری نیز در یادداشتی نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده بود: «در ایام تعطیلات نوروز خبری در برخی رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه رهبر انقلاب در جریان سفر به مشهد زمانی که مهماندار هواپیما در خوشامدگویی ابتدایی به مسافران گفته است «و با آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب»، دستور دادند این جمله از متن خوشامدگویی پروازهای شرکت‌های هواپیمایی حذف شود.

 

 

این دستور نشان می‌دهد که ایشان با هر کاری که شائبه تملق و چاپلوسی داشته باشد مخالفند و اقدام برخی کارگزاران حکومت که بی‌مناسبت از نام مقام رهبری استفاده می‌کنند یا به تعریف و تمجید می‌پردازند مورد رضایت ایشان نیست.

 

 

بدیهی است که آرزوی سلامتی برای مقام رهبری در مواقعی که زمینه استجابت دعا فراهم‌تر است مانند شب‌های احیاء، کاری قابل قبول بلکه ستودنی است اما اینکه در ابتدای هر پروازی یا در ابتدای نطق هر نماینده‌ای آرزوی سلامتی برای مقام رهبری شود، گذشته از مسئله تملق، لوث کردن موضوع است چرا که در این مواقع اساسا ذهن‌ها متوجه این موضوع نیست.

 

 

این زشت است که این کارها را که شائبه تملق و چاپلوسی دارد آنقدر ادامه بدهیم تا خود مقام رهبری دستور لغو آن را صادر کنند. گویی قبل از اینکه ایشان بگویند خودمان بی‌مناسبت بودن و عدم ضرورت و آثار منفی آن را درک نمی‌کنیم.

 

 

قطعا باز هم از این دست کارها وجود دارد که باید کنار بگذاریم و کاسه‌های داغ‌تر از آش نباشیم. نگرانم که برخی افرادی که ادعای ولایتمداری آنها گوش فلک را کر کرده و البته در عمل ضربه می‌زنند، مقام رهبری را نیز به دلیل این دستورشان متهم به ضدیت با ولایت فقیه نمایند!

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.